Error Lars Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Kjøpte meg en Mazda 323 1995 mod på mandag I dag fikk jeg vaska den og ble kvitt alt av rim og dritt. Så da har jeg funnet noen steinsprutskader i lakken foran på panseret. Er ikke særlig store, rundt 3mm i diameter. Forstørre bilde Og et litt større merke bakpa støtfangern. Forstørre bilde Har lite peiling på lakkering, men er ikke redd for å lære meg. Så jeg lurer på hvilke ting jeg trenger for å fikse dette. Og hvordan er det å drive med dette nå når ute temperaturen varierer fra -15 til -5. Tenkte kansje på å skru av panseret å gjøre dette i kjelleren. Eller kansje jeg kan finne noen folk som kjenner noen som har oppvarmet garasje e.l Er også litt riper over dørhåndtaket på bakdøra, virker som forrige eier har vært hellig overbevist om det har vært et nøkkelhull der. Men de virker ikke så dype. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hmm, i utgangspunktet ville jeg ikke forsøkt noen reperasjon av dette i de temperaturene vi opplever nå. Rådet jeg vil gi deg er å vente til våren, slik at du kan få skikkelig oversikt over lakkskadene på bilen, og mulighet til å gjøre noe med dem. Om du derimot skal gjøre noe nå, så trenger du lakk som matcher fargen din, samt klarlakk om bilen har det. Dette får man ofte hos forhandler, i små sett med riktig farge osv. Finnes mange fremgangsmåter, men den jeg har hørt mest om er når man bruker en tannstikke eller lignende for å dyppe denne i lakk, så stryke over området. Viktig å få det jevnt med resten av lakken, så du trenger veeeldig lite lakk. Derfor bruker man gjerne tannstikken, da den tar opp lite, og du kan bruke en ny til å plukke opp små dråper med overflødig lakk. Kan bruke et kredittkort eller lignende til å jevne ut boblen med lakk, og så la det tørke. Nå tør jeg ikke garantere for suksess med den metoden, og det fins nok noen her som vet litt mer. Det finnes forøvrig et "paint chip repair"-sett til salgs på Scandicshine.no, som inneholder litt verktøy og nyttige ting for å gjøre det. Det ser forøvrig ut som om det er gått rust i steinspruten, noe som kompliserer det ytterligere. Lakkerer du over rusten vil den ikke forsvinne sånn uten videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå