jowjow Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Skal koble 3 eller 4 skjermer opp mot en pc. Da har jeg bruk for et ekstra skjermkort, så jeg lurte på hvordan det fungerer på Asus kort. har søkt rundt litt, og funnet ut at det er forskjellige måter dobble skjermkort virker avhengig av leverandør. Så for å være kort, vil det fungere å koble opp 4 skjermer på 2x Asus GeForce 9400GT 512MB Silent PhysX for eksempel? Lenke til kommentar
jowjow Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Uppdate: Kortet heter Asus EAH3650. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Min erfaring er at når du skal ha flere skjermkort til å fungere i en maskin samtidig så er det viktig at disse er av samme chipset-produsent. Ikke nødvendigvis modell, men serie kan ha en betydning(lite erfaring der). Kjører en maskin med tre skjermkort i (2x nVidia PCI og 1x nVidia PCI-X). Støtter da seks skjermer. Lenke til kommentar
jowjow Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Vell, jeg går ut fra at SLI støtte og/eller Crossfire ikke er nødvendig siden jeg ikke skal ha ytelsen til to kort over på 1/2 skjermer. Er litt usikker, mener jeg så noe en plass om at det ene kortet måtte ha noen form for "master" prioritet, ellers klarte ikke hovedkortet å identifisere det som 2 kort. Men man skulle da tro at PCI-Ex 1 sporet blir satt auto som en type "master" fremfor PCI-ex 2 sporet. Blir vell drivercrash om jeg benytter 2 kort fra forskjellige leverandører. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Som nevnt kan du fint bruke to forskjellige kort i fra forskjellige leverandører så lenge chipsettet er produsert av den samme produsenten. Lenke til kommentar
jowjow Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Der datt jeg av lasset, beklager:) Kan du utdype den siste posten litt, hva må ha samme produsent som chipsettet? Endret 9. januar 2009 av jowjow Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Gainward og XFX er to forskjellige leverandører av grafikkkort, men begge leverer med nVidia chipsett. Med andre ord kan du godt å ha et Gainward og et XFX, så lenge chipsettet er likt. Eller for eks Sapphire og Powercolor som begge bruker ATI. Lenke til kommentar
jowjow Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 åh, nå forstå jeg. Hehe, beklager. Takk for all hjelp;) Tror jeg har den informasjonen jeg trenger nå. Lenke til kommentar
jowjow Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Da burde altså ASUS kortet klare å kjøre sammen med XFX GeForce 8400 GS kortet, siden begge har nvidia som produsent. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Chipset produsent har ingenting å si. Vil man ha lavest mulig minneforbruk lønner det seg å velge begge kort fra samme skjermkortprodusent (nvidia, ati, via osv) Ellers er det sjeldent noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå