macgyver1958 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Hei! Har prøvd å avinstallere Windows Vista ved å gjøre følgende: Sett inn installasjonsplaten for Windows Vista. 2. Klikk Start-knappen Startknappen, klikk Alle programmer, klikk Tilbehør, høyreklikk Ledetekst og klikk deretter Kjør som administrator. Administratortillatelse kreves Hvis du blir spurt om administratorpassord eller - bekreftelse, må du skrive inn passordet eller gi en bekreftelse. 3. D: \boot\ bootsect.exe /nt52 ALL /force. Men dette funker ikke. Noen som har vært borti i det samma, som har en løsning? (Skal ha XP) Endret 8. januar 2009 av macgyver1958 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Trenger ikke å avinstallere Vista først. Last ned alle XP drivere, sett i XP cd`en og installèr Lenke til kommentar
macgyver1958 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Trenger ikke å avinstallere Vista først. Last ned alle XP drivere, sett i XP cd`en og installèr Hvor finner jeg alle driverene a? Det funker i allefall ikke å installere XP nå. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Trenger ikke å avinstallere Vista først. Last ned alle XP drivere, sett i XP cd`en og installèr Hvor finner jeg alle driverene a? Det funker i allefall ikke å installere XP nå. Se f.eks på maskinprodusentens sider etter drivere. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg tror at trådstarter prøver å installere XP fra inn i Vista. Med det commando du har kjørt, vi du, etter reboot, finner deg i en litt spesielt situasjon, nemlig at du kan ikke boote og at Ntldr i missing meldning kommer fram. Du må installere XP med å boote fra CD plate. I tilfelle jeg har misforstått, vennligst se bort fra denne post. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Regner med du vil fjerne Vista helt og kun ha XP på maskinen. Finn alle XP drivere til din maskin, disse finner du hos produsenten av maskinen. Om de ikke tilbyr dette, kan du Google etter de. Bruk f.eks SIW til å finne navnet på de forskjellige delene. Når du starter opp maskinen, må du inn i BIOS og sørge for å skifte S-ATA kompatibilitetsmodusen. Se mer om dette her. Det er og mulig du må ha en floppy med S-ATA driverne på for å kunne installere XP. Eventuelt integrere disse på XP CD'en med dette programmet. Du kan og Google maskinnavnet + xp + install og se hva du får opp. Lykke til. atlef. Endret 9. januar 2009 av atlef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå