SpecialForce Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Hei alle sammen. Etter en dårlig opplevelse med hakking under videoavspilling fra mediaserver har jeg da bestemt meg for å legge en cat6 kabel til rommet som opplegget benyttes i. Det skal legges i et skjult rør som har en estimert lengde på 25+ meter. Problemet mitt er at jeg ikke finner en kabel for salg som ikke har ferdig påsatte nettverksplugger da jeg ikke får strekt kabelen med pluggene påsatt. Har noen en ide om hvordan jeg kan løse mitt problem? Kabelen skal kunne sende gigabit innhold og jeg har bestemt meg for å bruke en kabel som støtter cat6. Den skal videre plugges inn i både en xbox 360, xbox1 og en ps3. Har noen hjelp å tilby meg? Vennlig hilsen SpecialForce edit: Etter det jeg ser vil jeg nok også gå for en Cat6 kabel som støtter stp. Endret 8. januar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hei Dine lokale elektrikere har tilgang til cat6 i metervare. Ring litt rundt og be om pris hvis det er av betydning. Om du er ukjent med terminering av cat6 så be om en liten veiledning der du kjøper kabel (og plugger/uttak). Nå er jeg ikke kjent med forholdene der du skal bruke kabelen, men som oftest i hjemmeinstallasjoner er skjermet kabel unødvendig, fordyrende og medfører mere jobb. * Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Hei, gjelder ditt innlegg også for stp kabler? forøvrig ønsker jeg å redirecte alle her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1058239&hl= Postet litt feil dessverre. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hei, gjelder ditt innlegg også for stp kabler?Ja. stp=Skjermet kabel. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Helt riktig. Problemet er forøvrig delvis løst da kabelen er i hus. Jeg valgte da å få en utp kabel av installasjonstypen, har bare 2 problemer: 1: Halo 2 på 360 finner ikke nettverket mitt ennå jeg er signet inn med mer 2: Vista media center melder om at kabelen min klarer akkurat å streame tv-innhold Forslag? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Fryktelig rart hvis en nettverkskabel ikkje skal klare å streame tv-innhold. Tror jammen med en vanlig cat 5 skal klarer det lett. Cat 5e klarer det uten tvil. Tviler på at det blir brukt 125MB/s. Det blir sikkert ikkje brukt halvparten engang Ps: en raptor 74gb har en gjennomsnitt lesehastighet på 62 MB/s. Endret 18. januar 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har du koblet kabelen riktig? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Fryktelig rart hvis en nettverkskabel ikkje skal klare å streame tv-innhold. Tror jammen med en vanlig cat 5 skal klarer det lett. Cat 5e klarer det uten tvil. Tviler på at det blir brukt 125MB/s. Det blir sikkert ikkje brukt halvparten engang Ps: en raptor 74gb har en gjennomsnitt lesehastighet på 62 MB/s. Ps: Jeg streamer DVDer, men Media Center sier at jeg ikke kan streame HDTV. Endret 18. januar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Fryktelig rart hvis en nettverkskabel ikkje skal klare å streame tv-innhold. Tror jammen med en vanlig cat 5 skal klarer det lett. Cat 5e klarer det uten tvil. Tviler på at det blir brukt 125MB/s. Det blir sikkert ikkje brukt halvparten engang Ps: en raptor 74gb har en gjennomsnitt lesehastighet på 62 MB/s. Ps: Jeg streamer DVDer, men Media Center sier at jeg ikke kan streame HDTV. dvdspillere leser vel med en max hastighet på ca 30MB/s , så det er nok noe feil i mediacenter tenker jeg. DVD-ROM 22.16 Mbytes/s (16x) max. Kanskje mediacenter pc'en er for treig? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Ikke faen, det er en E6850 med 2,5 TB plass og 4 gig minne. Det er i grunn mer enn godt nok kombinert med en gigabit port til en DIR-855 som går videre gjennom en 30 meter kabel til en ps3/xbox 360. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Komplett selger da nettverkskabel på rull..? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 SpecialForce kjenner tilfeldigvis en autorisert elektriker som ga bort kabel til innkjøpspris og gratis installasjon? Kabelen ble da terminert som en vanlig patchekabel. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Oi, hadde ikke lest hele. sorry Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Det skjer alle, til og med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå