Radium82 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Har hatt et merkelig problem med min stasjonære PC i det siste, men som av en eller annen grunn har "fikset" seg selv. Problemet kom i etterkant av et strømbrudd og går som følger.. Ved restart av PC, uavhengig om den er helt "kald" eller fra direkte reboot fra windows, bruker den veldig lang tid på å komme forbi POST screen. Mener da det absolutt første bilde som kommer opp, der man kan trykke del for bios, F12 for oppstartsalternativer osv... PCen kan stå å gå ved dette bildet i mange minutter, sikkert 5 til 10 min før Windows Vista endelig begynner å loade. Vel inne Vista fungerer alt som vanlig. Siden den henger seg ved POST screen, vil det si at bare det å komme seg inn i BIOS tar kjempe lang tid... Problemet gjelder da også ved loading av Ubuntu(fra cd), så problemet har nok ingenting med selve Windows å gjøre. Lot uansett pc stå på i 2 dager, restartet den og plutselig fungerer alt som vanlig...!? Kan derfor ikke feilsøke lenger og er litt redd for at hovedkortet mitt kan ta kvelden snart, hvis ikke problemet kan ligge i CPU eller RAM. Noen som har noen meninger om dette? PCen består av disse komponentene: Hovedkort: Gigabyte GA-P35C-DS3R Prosessor: Intel Core2 Duo E6750 Grafikk: Sapphire HD 3450 Power: Corsair HX520 Hdd: 1 stk 500GB, 1 stk 320GB Endret 8. januar 2009 av Radium82 Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Snålt, sånn skjer det med dvd-rw til laptopen forsvinner, men kommer tilbake etter ferie Lenke til kommentar
Radium82 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Hehe, merkelige greier det der... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå