Dynasti Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hei. Har nylig hostet en cs server med 14mbit download og 800 upload. Men noen folk har 40-55 MS mens noen går rundt med 100-110 MS. Er ganske ny på sånt her så jeg er her får å stille noen spørsmål som erfarne kan hjelpe meg med. Første er vel hvorfor er det noen som har 110 MS mens andre 50? Jeg vet ca men jeg vil være sikker Og ja, er sikker på at nettverket demmes ikke suger for dem har 50 i andre public servere. Er det noen måter jeg kan få alle til å ha bedre MS? Om ikke, hvorfor har gameserver.no osv veldig bra MS og ikke jeg? Bare pga upload speed? Som jeg har skjønt det så vil upload bare gjøre effekt på kapasisteten av spillere jeg kan ha, f.eks 640kbit upload = 16 spillere. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvis du bruker 640kbit av 800 disponible så vil ping bli høy. Dette skjer pga at det vil bli en kø av utgående pakker. Du bør ikke særlig over 50% last på utlinjen med ADSL. Du kan teste dette selv ved å pinge mens linjen er i bruk. ping www.uio.no -t Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hoster selv CS 1.6 servere og det krever mye mer opplastning på linja di. Du bør få deg fiber inn i huset ditt. 10/10Mbit for.eks er perfekt til hosting. Lenke til kommentar
Dynasti Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Hoster selv CS 1.6 servere og det krever mye mer opplastning på linja di. Du bør få deg fiber inn i huset ditt. 10/10Mbit for.eks er perfekt til hosting. Så nesten alle spillere på din server har ca 40-50 ping? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå