Gå til innhold

Gå over til canal digital, trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har nå gått lei Telenor sitt nett og har planer om å gå over til Canal Digital ( siden disse er blandt de få med okei upload hastighet )..

Og da lurer jeg på en ting..

Jeg ser at jeg ikke har riktig antenneuttak..

Jeg har ikke sånn uttak med internettutgang og lurer på om det er vanskelig og skifte uttak?

Kan dette gjøres selv? Hvor får jeg kjøpt ett slikt uttak med internett uttak på?

Jeg bor i blokk som har PLUSS avtale med Canal Digital...

Og MÅ man ha en slik montør for å få nettet dems eller kan dette gjøres selv og er det lett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg har CD her og vi bruker kabel (går igjennom noe tv signaler eller noe :p, for trøtt til å huske)

Siden du har hatt Telenor har du hatt speedtouch ruter og gjennom telefon uttaket eller noe?

Hos CD får du eget modem + at du må kjøpe ny ruter da modemet til CD ikke er ruter.

Om CD bruker Telenor sitt nett vet jeg ikke "/

Jeg anbefaler CD godt fordi du får F-Secure gratis ;)

Godt og stabil linje med gode hastigheter!

Lenke til kommentar

CD har internett via samme coax-kabelen som TV-signalene kommer fra. Ergo så har det et eget nett, men bruker samme servere som telehor, som igjen førte til at CD sine kunder mistet IP adresser da det var kluss med servererne til telenor her rett før jul. (Skal ikke gå mere inn på dette da jeg ikke vet så altfor mye)

Uansett, hvis jeg hadde bodd i et område hvor CD leverte internett ville jeg ha bestilt på dagen: : )

Lenke til kommentar

Da skal jeg si opp telenor og få bestilt CD:)

Ringte og hørte med CD og han montøren skulle ha med nytt uttak og alt annet..

Men..Hjelper han montøren med å sette opp routere til modemet også?

Og..Ca hvor lang tid tar de og få sagt opp telenor?

Lenke til kommentar

Med montering av internet fra CD følger det som nevnt en multimediakontakt. Hvis nettet der du bor er større må også alle de andre kontaktene oppgraderes til MM-kontakter på din regning (ELLER modemet blir plassert på 1. kontakt og resten av nettet ditt isoleres vekk med et filter som blokkerer returfrekvensen for å unngå støy)

Montøren skal sjekke signalstyrken og kvaliteten, tilstanden på det interne nettet, koble opp modemet og registrere det online med egen eller kundens pc. Oppsett av router/pc er ikke med i prisen men kan utføres mot betaling....hvis montøren har peiling....men det er ikke alltid ;)

Nettet til Telenor som CD også er koblet til heter BRUTnet. Ofte står DSLAM'en til Telenor og CMTS'en til CD i samme bydels-sentral og leverer internet fra samme "kilde" via to forskjellige kabelnett (tele og coax) til kunder i samme område.

Lenke til kommentar

Canal Digital er Telenor.... samme selskap.

Har hatt Canal Digital før, da i et borettslag og mine er faringer er ikke direkte positive. Har kabel-tv fra CD her nå og det er bare trøbbel, farger forsvinner, bilde hakker.

Har i dag DSL fra NGT og venter spent på VDSL2 skal bli tilgjengelig på min sentral :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Telenor og CD bruker vel sikkert samme kjernenettnoder. Hvor vidt de har kapasitetsproblemer i din lokale node vil selvsagt variere fra plass til plass, og hvis Samcki har hatt problemer betyr det ikke at alle andre vil få samme problemene.

Personlig har jeg CD, og er meget fornøyd med stabiliteten og hastigheten (har 20/3.8). Når jeg fikk CD byttet de også TV-kontakten min grunnet at den som satt der hadde for lav motstand, og at retursignalet kunne forstyrre andre enheter i samme omr. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...