Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

S1 + S2, mulig å bare ta eksamen i S2?

Anbefalte innlegg

Hei!

Som emnetittelen tilsier så lurer jeg på om det er mulig å kun ta eksamen i S2 og dermed også få poeng for S1, eller få dette godkjent da. Har tenkt meg videre på økonomistudier til neste år og dermed er kravene de fleste plasser enten S1+S2 eller R1.

Noen som vet dette med sikkerhet?

Pft!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Som emnetittelen tilsier så lurer jeg på om det er mulig å kun ta eksamen i S2 og dermed også få poeng for S1, eller få dette godkjent da. Har tenkt meg videre på økonomistudier til neste år og dermed er kravene de fleste plasser enten S1+S2 eller R1.

Noen som vet dette med sikkerhet?

Pft!

S2 bygger veldig mye på S1. Men du kan helt sikkert gå opp som privatist, men da må du nok mest sannsynlig ta en eksamen som strekker seg over pensum fra S1 og S2. Så, nei. Jeg tror ikke du kan ta enten eller. Du må fullføre begge to fagene.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Prøvde og finne ut av dette på Sonans sine hjemmesider, men det var ikke så lett.

For P matten kan du ta eksamen som gokjenner begge to årene.

Eksamen: Det er en skriftlig eksamen som dekker både 1P og 2P.

Men 3MX deriomot gjaldt kun for et år. (fant ikke S1 eller S2)

Eksamen: Du må ta en skriftlig eksamen i 3MX.
Lenke til kommentar

jess, men rådgiveren min sa at de ikke hadde fått et klart svar av departementet eller hvem det nå er som styrer med det, om hvordan det skulle være. Så jeg visste ikke om noen andre visste noe mere! ?

anyone?

Endret av boneraw
Lenke til kommentar

Ja, du må ta en eksamen i S1 og en i S2. Det er teoretisk to forskjellige fag og du får to karakterer.

S2 bygger på S1 somsakt.

For S1 får du 0,5 realfagspoeng.

For S2 får du 1 realfagspoeng.

Altså totalt får du 1,5 poeng om du tar begge. Det skal være fullt mulig å ta eksamn i disse nå, ta kontakt med eksamenskontoret eller de som har ansvar for eksamen i ditt fylket. Det er vertfall det innpå privatistweb hos meg nå.

Når det gjelder skolen, så liker skolene generelt ikke at privatisteksamen. Vertfall etter personlig erfaringer og etter hva jeg har hørt. Drit i hva skolen sier. Vill du dette, så kjør på!

Lykke til :thumbup:

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...