Gjest guest Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg er nå 18 år og går siste året på vgs. Jeg har egentlig aldri hatt en stor vennegjeng og det har aldri plaget meg. jeg har noen kamerater som jeg henger med på skolen, men det er der problemet kommer inn. vi begynte fra samme utgangspunkt der ingen kjente hverandre, og har etterhvert integrert oss i vennegjenger. dette siste året har denne vennegjengen begynt å henge sammen mye på fritiden i tillegg til på skolen. alle untatt meg. jeg aner ikke hvorfor. de er hyggelige med meg på skolen og behandler ikke hverandre bedre enn de gjør med meg, men likevell kan de finne på å ta en biltur uten meg. dette skjer faktisk ofte. han ene har fått lappen og kjører nå med de andre vennene mine ofte. jeg blir ikke invitert. her forleden sa jeg til han med lappen: "om dere skal kjøre noen turer idag så send meg en melding så kan jeg bli med." jada, sier han... "mulig vi ikke skal men vi får se det ann". dagen etter kommer de og snakker om hvor morsomt det var da de kjørte rundt og stoppet på butikken der en vi kjenner jobber og fikk rabatter og blablabla... jeg lurer på hva jeg har gjort de siden de ditcher meg så ofte, selv når jeg påpeker det! mange vil hevde at jeg kan gå tilbake til den gamle vennegjengen min. men her er enda et problem. de er nerder som aldri har vokst opp og har fremdeles 12-åringshumor som synest blod og gørr er morro. Jeg har vokst fra dem, men likevel er det de eneste som jeg kan henge med. og når jeg er med dem, er det ikke når jeg er sammen med dem, det er mens vi spiller WoW sammen eller noe annet nerdete. Vi er skjeldent hos hverandre, og det eneste vi gjør på når vi er der er å ta med bærbar PC for å spille ved siden av hverandre. jeg synest ikke gaming er noe gøy lengre, men det er det eneste jeg kan gjøre for å være med de vennene jeg har som ikke ditcher meg. jeg føler jeg har en aura rundt meg som gjør at folk ikke blir kjent med meg lengre. jeg er hyggelig med alle, men det skjer aldri at vi åpner en samtale sammen, med midre det er hele gjengen som står der. det jeg er klar over er at jeg er asosial på fritiden og snakker lite i sammenhenger med klassekameratene, nettop fordi jeg aldri er med på noe av det andre de snakker om. dermed blir det til at jeg står og smiler ved siden av eller slenger inn en døv kommentar/vits som ingen ler av. disse klassekameratene prøver jeg stadig å få gjort noe sosialt med på fritiden, "la oss ta en tur på kino", skal vi stikke på peppes i ettermiddag eller?" osv, men det fører altid til at en ikke gidder, en skal på jobb og resten da trekker seg. jeg kan jo ikke akkurat mase på dem, "skal vi gå på peppes idag da? hva med imorgen". Jeg gjør noe galt men vet ikke hva. det føles som om vennegjengen har forent seg og det er ikke plass til flere. det jeg gjør om dagen er å gå på skole, trene, spille med gamlevennene og legge meg, for å så gjenta prosedyren neste dag. jeg har endt opp som en taper som mangler skikkelige venner. jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt! Jeg har virkelig lyst til å bli integrert i klassekameratgjengen da de er mer modne enn gamlevennene mine. jeg nyter nemlig ikke å være med dem lengre. når jeg er med vennene på skolen stortrives jeg. så når det kommer til kjærlighetslivet mitt. jeg har aldri hatt kjæreste. jeg har ikke hengt med riktige venner. jeg var i en gjeng som på barneskolen var normale, på ungdomsskolen var konservative og hang med hverandre, og nå er vi spredd over forskjellige skoler. Jeg føler at de har samme "problem" som meg ved å ikke ha skolevenner som de henger med på fritiden. problemet er at de ikke bryr seg, og er nerdete nok til å trives med å game hele ettermiddagen og kvelden. jeg har vokst i fra dem og har en jeg er forelsket i, men hun er selvfølgelig sammen med en annen. jeg klarer ikke la vær å tenke på henne. jeg har henne i tankene hver time av dagen. jeg vet at jeg ikke kan få henne men jeg klarer ikke bli kvitt forelskelsen. (som nå har vart i 1 og 1/2 år.) og dette hindrer meg i å bli forelsket i andre. jeg lurer på. HVA SKAL JEG GJØRE MED LIVET MITT? hvodan kan jeg få denne klassegjengen til å få meg mer sosial med dem? mange tenker at jeg sikkert er en taper i utseende siden de ikke godtar meg, med det er feil. jeg går i rene klær, har voks i håret og har ikke et stygt ansikt. ingenting som skiller meg ut på klassebildet. så hva skal jeg gjøre med livet mitt? jeg vil slutte med gaming og bli et mer sosialt menneske. hvorfor blir jeg holdt tilbake? jeg håper på noen svar som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Gjest vinoz Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 vel vel.. først forelskelsen: jeg velger å anta at du ikke har snakket med denne jenta? kanskje du skal prøve å få kontakt med henne? enten fører dette til at dere connecter og kanskje i det lange løp kunne blitt sammen. eller du finner kanskje ut at hun ikke er så bra allikevel. når man forelsker seg kun basert på utseende kan dette gå over ganske så greit hvis du kanskje finner ut at hun ikke er slik du tror.. du kan kanskje også ta en titt i sjekketråden. en del nyttige tips der;) så til den andre situasjonen. nå vet ikke jeg om du kommer fra et stort eller lite sted, men der jeg vokste opp (middels stort) var det alltid sånn at man ble satt i en bås. man vet hvem familien din er, har kanskje ett inntrykk av deg helt fra dere var små osv. og alt det der, og dermed har mange en tendens til å lage et bilde av hvem du er som person uten egentlig å kjenne deg. hvis du henger med "geeksa" antar alle at du også er "geek" osv. Det kan hvertfall virke som om dine "kompiser" som ditcher deg hele tiden har funnet ut at du ikke "passer" i gjengen og det er det vel kanskje ikke så veldig mye å få gjort noe med. Jeg kjenner meg litt igjen i det du forteller, dog var jeg nok en av de som var i gjengen og ikke slapp inn andre. Noen personer "klikker" bedre enn andre, sånn er det bare. Hvis situasjonen er at du egentlig har veldig mye til felles med disse ditche kameratene, og har kjent de lenge, men at de nå har blitt "kule" og driter i deg, ja da synes jeg du skal drite i de også. Derimot hvis de kanskje ikke føler dere har så mye felles lenger, evt har vokst fra hverandre osv , ja da er det kanskje ganske naturlig. konklusjonen blir vel egentlig uansett at du dropper disse "kompisene". Du kan jo gjøre noen forsøk til på å finne på ting med de, men hvis det ikke funker ser jeg ikke at det er verdt bryet. som sagt vet jeg ikke om du kommer fra et stort eller lite sted, men det bør vel uansett være muligheter for å finne nye venner. bare ved å behandle folk med respekt, være blid og alt det der, kommer man ett stykke på vei. jeg ser heller ingen grunn til at du ikke kan prøve å få med gaming vennene dine på noe sosialt heller??! min siste tanke er at du går siste året på vgs. det er ikke lenge før du lager ditt eget liv. start på fhs, studer etc. ny start nye muligheter, ingen kan sette deg i bås og du kan være akkurat den personen du føler for å være. håper noe var til hjelp:p lykke til Lenke til kommentar
JuneJune Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg hadde det samme problemet da jeg gikk på ungdomsskolen.. Jeg hadde to beste venner og de "dyttet meg ut" av trekløveren, som vi kallte oss. Og da stod jeg der da, uten noen ordentlige venner, med en utro kjæreste og var helt ødelagt, men nå har jeg det MYE bedre uten dem. Nå har jeg fått meg mange nye venner som har tid til meg og ikke må være hjemme en hel dag for de skal rydde ut av oppvaskemaskinen..! Men det er jo bare til å snakke med de, gå på fest med de eller noe som de liker? Eller bare at du ditcher dem, og kanskje finner deg en annen vennegjeng? Håper du får ordnet det med hun jenten, men ville ikke prøvd deg på henne eller noe (selv om det sikkert ikke er så lett kanskje?) men da blir det garrantert problemer for det.. Men Lykkt til, iallefall Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Selv om du er forelsket i en jente, syntes jeg du bør prøve deg på andre. Jeg vet at det er utrolig hardt når alt som står i hodet ditt er den ene jenten som sikkert er helt fantastisk, men det hjelper. MYE. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ine_* Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg har det samme problemet som deg. Er akkurat som om det er noe spesielt med meg, jeg er liksom ikke "menneske" som andre kan like og ville være med. Jeg er heller ikke stygg, "nerd" eller noe, men blir jo litt nerd av å ikke ha venner da, hehe. Nå er jeg 21, og synes ditt spørsmål om "hva skal jeg gjøre med livet" ikke har så mye med ungdomstiden å gjøre... Jeg lurer og på hva faen jeg skal gjøre med livet mitt, kommer ingen vei og har ingen framtid. Jaja, lykke til. Lenke til kommentar
Gjest ståle_krapyl Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hadde det faktisk sånn for rundt 6-8 mnd siden selv, men bestemte meg for å gjøre meg til en mer attraktiv person. Ikke tenk så mye på hva folk synes og deg, men sørg heller for at du synes godt om deg selv. Det synes på deg uten at du er klar over det. Jeg sto også ofte litt i bakgrunnen og hørte på mens kompisgjengen snakket. Kom kanskje med noen halvteite kommentarer som ingen lo av, men det er fordi alt ble så jævlig avansert. Ting virker morsomt i hodet ditt, men må du forklare vitsen kan du egentlig drite i å fortelle den... Kom deg ut, snakk med, kast fra deg følelsen av at du er mislykket og jobb med deg selv! Å være sosial og "kul nok" for gjengen er noe som krever trening i å snakke med mennesker. Ikke tenkt så mye når du snakker, men heller før samtalen inn på ting du tror den du snakker med har til felles med deg. Blir du først godt kjent med èn kompis vil du antagligvis kunne komme inn i gjengen også. Selv var jeg godt likt på skolen som deg, men kjente ikke de andre på fritida. Ble virkelig godt kjent med han ene og var med han hjem omtrent hver skoledag da Fifa 09 kom ut. Nå er jeg en del av gjengen og det er ikke lenger "Ole, Nils, Truls og Jarle (Random navn btw), men Ole, Jarle, Nils og Truls. Jobb med deg selv og ikke lag vaner med at du skal pelle deg hjem til dataen. Jeg gjorde det selv om det er veldig lett å falle i dårlig mønster da. Snakk mye hvis det passer seg, ta intiativ til ting når du har begynt å få litt kontakt og så er du i gang. Du vil nok få noen tilbakeslag, men ikke ta det personlig. Klarer du å utstråle selvtillit, glede og har intiativ til å finne på ting, så blir du kjent med hvem som helst. Hilsen en taper som omtrent ikke hadde venner 1-2 VGS men som nå er veldig fornøyd med livet sitt. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg har et ganske nært kompisforhold fra barneskolen, går nå siste året vgs. Er selvfølgelig kommet inn nye folk ut og inn av gjengen, noen blir andre ikke. Men en ting mange gjør "feil" er at de blir for sosiale for gjengen, dvs at de gjør nettopp det som du foreslår; vil reise på kino, spise på peppes osv osv. Personlig synes jeg sånne ting bare blir stress hvis det ikke er en litt spesiel anledning, og personen som foreslår det kan fort virke som om han prøver for hardt og dermed kan bli utstøtt. Livet er brutalt Lenke til kommentar
Splius Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 et lite tips: start med en lagidrett eller noe. Der blir du fort kjent med mange folk og du kan bli veldig godt intigrert i vennegjenger der. Og et annet spm. Hvor langt bor dere fra hverandre? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Your life? It fails. -_- Les denne boka "the power of now" og les litt basics om selvutvikling og sosial dynamikk, så er du right on track igjen! Qbab aproves! Mye bra referanser til stoff i "sjekketråden" Endret 28. januar 2009 av QBab Lenke til kommentar
Gjest gutt20 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har selv vært i ligende situasjon og mener du bør holde deg til "nerde" gjengen. Og være med noen som "ditcher" deg er sikkert ikke spesielt gøy, og dessutten gjør det deg mer til "taper" en om du ikke har venner i det heletatt, som egentlig ikke betyr at du er en "taper" heller. Siden du er 18 og går jeg utifra at du går på videregående. Jeg anbefaler jeg deg å bare komme deg gjennom videregående og når du er ferdig bryter du all kontakt med "ditche vennene". Så har du mulighet til å starte fra scratch på en ny skole. Videregående er en så liten del av livet ditt, hvorfor i det hele tatt bry seg med å skaffe seg falske venner der når alle vennene er glemt om noen år uansett? Det er etter videregående at livet begynner. gutt 20 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Du tenker for mye negativt om deg selv kompis! Nei, du har ingen negativ aura rundt deg, og det er ingen som hater deg. Lenke til kommentar
Gjest G19 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Først må jeg bare si: Flott tiltak dette med at folk kan skrive anonyme innlegg. Hva med russetiden? Kansje du kan dra med deg noen av folkene som du henger med på skolen, å kjøpe en russebil. Trenger ikke være dyre greiene. 7000 betalte vi for volvoen vår Flott sosial aktivitet å male og styre med russebilen etter skolen. Idrett som nevnt, er bra. Forsvaret er jeg ikke overbegeistret for selv, men det er utrolig hvor mye fordommer som plutselig er glemt, når alle går i uniform. Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Your life? It fails. -_- Les denne boka "the power of now" og les litt basics om selvutvikling og sosial dynamikk, så er du right on track igjen! Qbab aproves! Mye bra referanser til stoff i "sjekketråden" Second this! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå