Betroz Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det sier du Ourasi som har en QX9650 CPU. For prisen av den kunne du kjøpt 3 stk Phenom II 940 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Det sier du Ourasi som har en QX9650 CPU. For prisen av den kunne du kjøpt 3 stk Phenom II 940 Jau, om jeg ikke hadde kjøpt den for en bra pris av stoolman så hadde det vært riktig .... Uansett hvor god denne QX'en er, så blir det nok PhII på meg... Men, det blir først når jeg får ett skikkelig godt hovedkort..... Endret 23. januar 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Følg med i "Deneb-tråden"."Prosto" og "ims" banker inn det en supre OC-resultat etter det andre. Her er det nå dagligdags med langt over 4Ghz, noe som man ikke ser så ofte med Intel Quads (på "normal" kjøling) Selv henger jeg etter... enn så lenge. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du har en QX9650 og du vil bytte til Phenom2..? Blir å nedgradere det da. TL1000S : Virker lovende Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du har en QX9650 og du vil bytte til Phenom2..? Blir å nedgradere det da. TL1000S : Virker lovende Det smarteste ville vel være å kjøpe en Fase, og kjøre den på 5ghz eller mer, den er jo go for 5.8ghz. Men liker å gi pengene der de gjør mest nytte, og Fase er jo ikke en særlig stille løsning, selv om jeg ikke har testet det selv.......... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ikke misforstå meg, for jeg mener en Phenom2 940 til 2000,- kr er en god deal. Men å selge din QX9650 ville jeg ikke gjort var jeg deg. Hva med vannkjøling da? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Ikke misforstå meg, for jeg mener en Phenom2 940 til 2000,- kr er en god deal. Men å selge din QX9650 ville jeg ikke gjort var jeg deg. Hva med vannkjøling da? Må ha nytt kabinett og ny trippelradd, og det blir det fort penger av, 1800,- for kabinett og 7-800,- for radiator.... Kjører chipset og CPU på singelrad nå, og det er nok ikke en super løsning med en 4ghz quad i loopen. Men, den klarer seg med fin volt, og det er bra temps, men frister med noe nytt, noe å leke med... Får høre litt med folk som har testet Fasekjøling, om hvordan støynivået er, er det levelig, så er jo 2k for en fase og 5ghz+ en aktuell løsning... Men, PhII+TRUE på ett godt hovedkort er liksom så enkelt og lettvint å jobbe med, og mine 8gb ram kan få leve lenger, så er noen ute etter en QX9650 med extremt potensiale, så veit dere hvor den befinner seg PS: er det slik at TRUE må stå vertikalt på alle AMD hovedkort? Får liksom ikke skruehullene til å stemme med vanlig horisontal løsning.... Endret 23. januar 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Kos deg med din QX9650 ut året du Ourasi. Kjøp deg heller en rask SSD disk. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Kos deg med din QX9650 ut året du Ourasi. Kjøp deg heller en rask SSD disk. Jau, skulle OCZ Vertex bli så bra som forventet, så slår jeg vel til med 3x30gb. På grafikksiden frister det med et 1GB HD4870 for TriCF, siden 3 skalerer så bra og har like få problemer som 2 kort... Så pengene har bein å gå på, ingen tvil om det, men at min QX var et godt kjøp med god varighet er det ingen tvil om.. Men feiler Vertex, så blir det PhII system iløpet av få dager, feiler den ikke venter jeg til AM3 kommer.... Lenke til kommentar
wiak Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) hva med å legge til en dBpoweramp test? hvorfor?, jeg tenker det er flere som enkoder sin cd samling og best av alt dBpoweramp er multi-kjerne optimisert =) en WAV til FLAC og en WAV to MP3 (Lame) hadde vert supert! dBpoweramp finnes her http://dbpoweramp.com/ FLAC Codec: http://www.dbpoweramp.com/codec-central-flac.htm MP3 (Lame) bygd inni dBpoweramp og ja hw.no burde skrive, vis man har AM2+ hovedkort gå for phenom II, vis man har LGA775 hovedkort gå for Core 2 Quad, og vis lomma svir så gå for Core i7 Endret 5. februar 2009 av wiak Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hvorfor er noen av core i7 920 resultatene kliss like? i pc mark for eksempel, er alle resultatene helt like. Du er god om du klarer å få like resultater 2 ganger selv på samme maskin(og samme instillinger). I crysis og world in conflict er resultatene også helt like. Riktig?:S Lenke til kommentar
wiak Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) jeg håper å se disse programene i cpu tester alle støtter 4 kjerner x264 enkoding TechARP x264 Benchmark HD http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=520 wmv enkoding Windows Media Encoder 9 Series x64 Edition http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en WAV til flac/ogg/mp3 enkoding dBpoweramp http://dbpoweramp.com/dmc.htm Hjemme Video Redigering/Enkoding til MPEG-2 DVD Pinnacle Studio 12 http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/P.../Studio+Family/ alle disse har noe å si hva folk bruker sine firekjerner til, tipper mange lager hjemmevideor fra DV/HDD/DVD kamera, er nok mange som enkoder sine cder til flac/ogg eller mp3 er nok noen som lager WMV videoer også Hvorfor er noen av core i7 920 resultatene kliss like? i pc mark for eksempel, er alle resultatene helt like. Du er god om du klarer å få like resultater 2 ganger selv på samme maskin(og samme instillinger). I crysis og world in conflict er resultatene også helt like. Riktig?:S jeg syns det er litt uretferdig for i7 å ha 6GB minne mot 2GB minne! burde ikke hw.no ha brukt 3GB minne (Tripe-Channel) på i7, 4GB minne (Dual Channel) på Core 2 Quad og Phenom/Phenom II? Endret 6. februar 2009 av wiak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå