TheCatIsALie Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg trenger å finne 5 forskjellige syrer 3 forkjellige baser 5 forskjellige salter trenger navn og kjemisk formel. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Syrer: Mandelsyre CO15N10 Sortsyre CO16N12 Saltsyre CO20N16 Salpetersyre CO24N22 Valiumessenssyre CO30N28 Baser: Kalk C3N8 Hvete C4N10 ..... Salter kan jeg lite av Natriumklorid Gjør leksene dine selv da, skal ikke mer til enn å slå opp i boka! Endret 8. januar 2009 av Demantios Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Natriumklorid(NaCl) er til informasjon det helt alminnelige bordsaltet. Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 CACL2, Kaliumklorid NaNO3, natriumnitrat NaS, natriumsulfid der har du tre salter, baser kan jeg lite om, og syrer har du allerede fått. Lenke til kommentar
orl Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg trenger å finne 5 forskjellige syrer 3 forkjellige baser 5 forskjellige salter trenger navn og kjemisk formel. Demantios syrer og baser er nok ikke helt korrekte. Prøv heller disse: Saltsyre - HCl Svovelsyre - H2SO4 Salpetersyre - HNO3 eddik/etansyre - CH3COOH Blåsyre/cyanidsyre - HCN Alle syrer inneholder minst et hydrogenatom. Baser: natriumhydroksid - NaOH kaliumhydroksid - KOH ammoniakk - NH3 Salter kalsiumklorid - CaCl2 kaliumklorid - KCl sølvklorid - AgCl blyklorid - PbCl2 natriumbromid - NaBr Ellers vil jeg anbefale kjemi eller naturfagboka! Hilsen kjemilæreren Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 "Hilsen kjemilæreren" Bevis det! Hvilken klasse går jeg i? Hvilket OS har du på pcen din? Hvilke fag har du meg i? Lenke til kommentar
orl Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Bevise, nei det gidder jeg ikke. Svaret for være bevis nok! Håper du får nytte av svaret. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Hadde du vært læreren min hadde du lett svart. Men takk for svar, fremmede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå