Gå til innhold

Canon EOS 400D og Tamron 90mm Macro Canon -dummyspørsmål

Anbefalte innlegg

Dummyspørsmål...

Er de kompatible? Jeg vurderer å kjøpe dette fremfor Canon 100mm 2.8 macro USM, da Tamron er billigere, og jeg er nybegynner som antakelig ikke ville merke store forskjellen uansett...eller? Men det hadde jo ikke vært så kult om objektivet ikke passa til kamerahuset.

Noe annet jeg burde kjøpe? Filtre? Sånn hettesak?

Jeg vil ha objektivet hovedsakelig for å ta nærbilder av barn etc. Også liker jeg veldig godt "blurry" bakgrunn. Har sett på eksempelbilder tatt med Canon 60 mm og Canon 100 mm, og må si jeg liker 100mm-bildene best.

Endret av Ababas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dummyspørsmål...

Er de kompatible? Jeg vurderer å kjøpe dette fremfor Canon 100mm 2.8 macro USM, da Tamron er billigere, og jeg er nybegynner som antakelig ikke ville merke store forskjellen uansett...eller? Men det hadde jo ikke vært så kult om objektivet ikke passa til kamerahuset.

Noe annet jeg burde kjøpe? Filtre? Sånn hettesak?

Jeg vil ha objektivet hovedsakelig for å ta nærbilder av barn etc. Også liker jeg veldig godt "blurry" bakgrunn. Har sett på eksempelbilder tatt med Canon 60 mm og Canon 100 mm, og må si jeg liker 100mm-bildene best.

Jepp de er kompatible hvis du kjøper Canon utgaven.

Hettesak eller solblender følger med på Tamron og Sigma, så det trenger du ikke. Du trenger vel egentlig ikke noe ekstra i det hele tatt.

Et spørsmål - Skal du kun bruke det til å ta nærbilder av barn osv? I så fall vil du nok bli mer fornøyd med et portrettobjektiv som f.eks Canon 85mm f/1.8. Skal du derimot ta nærbilder av blomster og insekter trenger du et makroobjektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...