Gå til innhold

Oppladbart batteri lader ikke lenger, tips?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har nå hatt det samme oppladbare batteriet i et år, og det har mye av tiden stått i laderen og har ofte bare blitt brukt for korte spille sesjoner. Men nå de siste månedene (som jeg ikke har brukt den like mye som før), så har batteriet sluttet å lade seg opp.

Det skjedde for første gang for noen måneder siden, men da begynte den plutselig å lade igjen etter å ha stått i ganske lenge, det samme har skjedd et par ganger etterpå også, men nå vil den absolutt ikke lade..

Kan jeg prøve å utlade batteriet? Hvordan kan jeg isåtilfelle gjøre det?

Kan det hjelpe å legge det i kjøleskapet?

Andre tips?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er snakk om orginalt Xbox 360 kontroll batteri.

Det som er rart er at sist for et par uker siden fikk jeg ladet det opp og fikk brukt det uten laderen i flere timer.. Så brukte jeg ikke Xboxen på noen dager, og da var det samma greiene igjen :\

Så jeg har fortsatt trua på at cellene kan opplades, men den må kanskje utlades eller kjøles ned for å få igang cellene.

Vet at på batteriladeren til pappa(for AA batterier), så er det en "Discharge"/utladnings funksjon. Dette er vel for å fortsette å holde liv i cellene?

Lenke til kommentar

Har samme problemet som deg iBrick.

Har hatt en "gammel" play&charge pakke stående i kontrollen. Etter en stund uten bruk var jo denne helt tom. Når jeg så begynte å bruke den igjen tok den imot lading og virket som ny. Når jeg nå hadde en liten pause på ca 1 måned nekter den å ta imot lading. Det røde lyset lyser altså ikke når man setter maskinen til "shutdown". Merk: det lyser rødt hele tiden, som om den lader, men den slukker med en gang jeg napper ut ledningen.

Tror nok den eneste løsningen er ny batteripakke...

Lenke til kommentar
  Rookie_NO skrev:
Har samme problemet som deg iBrick.

Har hatt en "gammel" play&charge pakke stående i kontrollen. Etter en stund uten bruk var jo denne helt tom. Når jeg så begynte å bruke den igjen tok den imot lading og virket som ny. Når jeg nå hadde en liten pause på ca 1 måned nekter den å ta imot lading. Det røde lyset lyser altså ikke når man setter maskinen til "shutdown". Merk: det lyser rødt hele tiden, som om den lader, men den slukker med en gang jeg napper ut ledningen.

Tror nok den eneste løsningen er ny batteripakke...

Hos meg lyser den bare rødt noen sekunder når jeg skrur på konsollen, så begynner den å lyse grønt :p

audi_a8 skrev:
med tanke på at et slikt batteri koster 35 kroner så har det sikkert noe med kvalitet å gjøre. bare søppel.

Hvor koster det 35 kr?

Lenke til kommentar

En liten ulempe er at den ikke lader gjennom fronten på kontrollen, men heller på undersiden, slik at du må tilpasse hendene rundt kontakten når du holder den i hendene.

Tviler på at kvaliteten er så veldig mye dårligere enn på MS sin løsning. Det er nok stor sjanse for at disse er minst like gode. At de ser Lada ut er jeg enig i men det har jo fryktelig lite å si når det gjelder dette da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...