MimiFM Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Jeg trenger en ny telefon og har sett meg ut to stykker som aktuelle. Men jeg klarer ikke bestemme meg og trenger litt hjelp. Jeg trenger: Funksjoner: -Kalender: Nei. -GPRS: Ja -EDGE: Ja -Email klient:Ja Form: -Klapp/"vanlig"/alternativ: Har ikke noe å si. -Vekt: Har ikke noe å si. -"Støt/sprut/støv-sikker": Ja, hvorfor ikke. Skjerm: Fargeskjerm. -Størrelse på skjerm. Har ikke noe å si. -Touchscreen: Har ikke noe å si. Pris: Jeg skal skaffe nytt abonnement og tenker å kjøpe tlf i den anledningen, men budsjettet mitt er lavt. Ikke mer enn 2000kr ved nytegning av abonnement. Med abonnementsbinding): Ja. Hvis med abbenoment, hvilket? Et i Telenor for å kunne få Frifamilie. Diverse: -Merke: Nokia eller SE. -Kamera: Ja, viktig. Så jeg kan ta flotte bilder av min datter. -Videokamera: Har ikke noe å si. -Symbian: Aner egentlig ikke om jeg trenger det. -Infrarød port: Nei. -Blåtann (Bluetooth):Ja. -Internminne: Masse til bilder. -Minnekort?:Ja. -MP3: Har ikke noe å si. -Radio:Har ikke noe å si. -UMTS: Har ikke noe å si. -Triband: Har ikke noe å si. -wLAN: Yes please. - Mulighet for GPS: Ja, hvorfor ikke. - Instant Messenger Greit nok. -Batterilevetid: Viktig, men ikke avgjørende. -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Jeg ringer, sms'er, sender bilder, tar masse bilder, hører sjelden eller aldri på musikk. Jeg leser nyheter og aviser mye, iblant inne på forumer,sjekker ofte eposten. Iblant så bruker jeg msn om jeg har mulighet. Eller kanskje Nokia N82 er et bedre valg...? ... Endret 8. januar 2009 av MimiFM Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg hadde valgt 6220 Classic. Brukervenlig smarttelefon, og den slår C902 funksjonsmessig, selv om jeg også syntes C902 er en grei telefon. N82 har mye av det samme som 6220, men jeg liker størelsen og tastene mye bedre på 6220. Men så har N82 Wifi da, om dette er viktig for deg. Lenke til kommentar
MimiFM Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Jeg hadde valgt 6220 Classic. Brukervenlig smarttelefon, og den slår C902 funksjonsmessig, selv om jeg også syntes C902 er en grei telefon. N82 har mye av det samme som 6220, men jeg liker størelsen og tastene mye bedre på 6220. Men så har N82 Wifi da, om dette er viktig for deg. Hvilken bruksområder og glede har jeg med WiFi? Etter litt lesning så tror jeg ikke WiFi er viktig. Jeg har mobilt bredbånd og kan vel bruke den like så godt da. Endret 8. januar 2009 av MimiFM Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Ja, wifi blir for raskere og ikke minst kostnadsfri nett bruk. Har du mobilbredbånd så har du ikke så stort behov for wifi, selv er jeg ingen storbruker av wifi, eksempel på bruk, kan være kjekt om man skal laste ned kart til gps og sånne ting, noe du igjen kan bruke mobiltbredbånd til uten at regningene skyter i været. Wifi kan være kjekt til og koble mobilen til pc i hjemmenettverket sitt, for diverse ting man vanligvis ville bruke usb kabel til. Her kan man også ofte bruke bluetooth. Artikkel: Slik fungerer wi-fi på mobilen Endret 8. januar 2009 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 når kamera er viktig og du ikke har mer penger skjønner jeg ikke noe annet valg enn n82, selv om du for mye av det samme i 6220 så ernok n82 hakket bedre på det meste( også kamera som for deg var viktig) noen av forskjellene på 6220 classic og N82. 6220 gir mer plastikk følelse og knirker når du holder i den. Nokia 6220 er litt mindre enn n82 men ikke så veldig mye men på vekten er det litt forskjell mens Nokia n82 veier 114 gram veier 6220 90 gram. N82 har 2" større skjerm. ( skjermen til 6220 blir hakket for liten for epost) N82 har bedre taletid i gsm og 3g nettet mens &220 har bedre maks hviletid. 6220 har RDS radio noe n82 mangler. N82 har akselrometer noe 6220 mangler. N82 har ikke kart på mobilen det har &220 men dte er bare å laste ned. N82 har ikke bilde/video stabilisator noe 6220 har. 6220 har et par veldig Små taster men uansett har 6220 bedre taster enn N82. N82 har 3,5mm minijack noe 6220 mangler det følger heller ikke med adpter for minijack i salgspakken til 6220. Amobil skriver dette Den farligste rivalen til 6220 Classic er ironisk nok Nokias egne N82, som for noen få hundrelapper både gir bedre kvalitetsfølelse, bedre lyd og enda mer teknologi + bedre kamera menner nå jeg. dermed synes jeg du skal legge på litt å kjøpe n82 men det blir ditt valg selv skal jeg bestille n82 snart:D Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Oj, har N82 2" større skjerm enn 6220? Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 oida ble litt mye 0,2 skulle det stå takk for at du sa i fra Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Basert på min erfaring tar 6220 minst like gode bilder som N82, N95-en min derimot sliter med og holde følge. Men bruker opplevelsen er bedre på 6220, bedre taster og den er mye raskere enn N82. Men det er mer teknologi i N82, men 6220 har FP2 og N82 FP1, og ja N82 har 3,5mm jack, som er fint om du kommer til og bruke telefonen som musikk spiller. Selv bruker jeg ikke mobilen så ofte til musikk, da jeg har egen mp3 spiller, hører mye på musikk og det tar mye batteri, som mobilen trenger om jeg skal kunne bruke blant annet GPS en gang i blant. Selv likte jeg ikke 6220 før jeg fikk brukt den en liten stund, N82 er en veldig god telefon, men jeg kan ikke fordra blant annet tastene på den, selv om jeg ikke lar meg irritere så mye av sånne ting. Blir litt etter hva slags type telefon man er ute etter, men kommer du til og bruke f.eks wifi og mp3 spilleren mye, så gå for N82. Dette er ting som jeg selv ikke har stor bruk for på en sånn telefon, derfor jeg sa jeg hadde valgt 6220. Ellers har du jo N79 også. Men den har jeg ingen erfaring med selv. Endret 10. januar 2009 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ut ifra kravene hadde jeg gått for SE C905, skjønt da måtte du lagt på noen hundre kr på budsjettet, men N82 er absolutt ikke noe dårlig valg heller. Begge disse er mye bedre på kamera enn 6220, på tross av at denne også har 5 mpix oppløsning. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ut ifra kravene hadde jeg gått for SE C905, skjønt da måtte du lagt på noen hundre kr på budsjettet, men N82 er absolutt ikke noe dårlig valg heller. Begge disse er mye bedre på kamera enn 6220, på tross av at denne også har 5 mpix oppløsning. C905 har vel 8megapiksler, og slår alle nevnte telefonene på kamera biten, men regner med at det skulle stå C902 der. De bildene jeg har tatt så knuster N82 OG 6220, C902 på bildene. Det at C902 tar bedre bilder enn 6220 skjønner jeg ikke, på de jeg har testet så slår 6220 C902 hver gang. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Det skulle stå C905. C902 er ikke dårlig, men kamerabiten er egentlig litt oppskrytt virker det som. Du ville ha WLAN - C905 har det! edit: som jeg sier må du legge på noen hundre kr på budsjettet for å få en C905. C902 får du vel til halvparten av budsjettet. Endret 13. januar 2009 av srbz Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 du ville ha wlan og vet du hav N82 har det C905 bedre bilder enn N82 C905 vanelig telefon, N82 Smart telefon så vil du ha smart eller vanelig telefon trådstarter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå