Gå til innhold

Dreambox DM600PVR-S kabel tv?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og moren min ser etter en billig løsning for kabelTV slik at vi kan få så mange kanaler som mulige uten at det skal koste så jævlig mye. Hørte at dreambox er bra fordi man får tak i alle kanalene i hele verden, og man ikke trenger abb.

Så det jeg lurte på er da om en Dreambox vil funke på et kabeltvuttak som vi har i huset? Altså bruke KabeltTV-teknologien. Så vil Dreamboxen klare å få inn alle kanelene i verden via kabeltv når de som leverer ikke sender det ut? Vi har ikke sånn veldig lyst til å ha en stygg parabol hengende på husveggen, men det kan diskuteres! :)

Tusentakk for hjelpen.

Kristoffer Torp

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke få inn "alle verdens tv kanaler".

Om du er tilknytta Canal Digital sitt nett, og dem har mulighet for digitale sendinger, så lan du få inn 30-40 kanaler tipper jeg.

Men du må ha abb, eller kjøre det via kort deling, men dette er IKKE lov, og man har derfor ikke lov til å snakke om det i dette forumet!

Og ps, DM600PVR-S er nok en parabol dekoder, pleier å stå C til slutt på kabel versjonen, men det går å bytte tuner kort i den dekoderen, så du kan velge mellom digitalt bakkenett (som ikke funker i norge så vidt jeg veit), Kabel-tv og parabol bare ved å bytte tuner kortet :)

Om dere setter opp en parabol med 4 hoder, så kan du vel ta inn rundt 2000 kanaler, hvor noe av det er gratis kanaler :) men det er vel ikke så mye som er verdt å se på for oss i norge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...