Gå til innhold

Konvertere fra QuickTime til mpeg

Anbefalte innlegg

Hei - tror endelig jeg har funnet "mitt" digitalkamera. Et Pentax Optio. Men: Eneste ulempen jeg har funnet med dette kameraet er at Videoformatet er QuickTime. Hvilke programmer (helst gratis så jeg slipper å finne warez) konverterer dette formatet til mpeg, avi eller lignende? Noen erfaringer mht kvalitetstap etc? Blir en slik video etter konvertering av dårligere kvalitet enn en tilsvarende video tatt opp direkte i avi/mpeg format?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke programmer (helst gratis så jeg slipper å finne warez) konverterer dette formatet til mpeg, avi eller lignende?

Se her:

http://www.dvdrhelp.com/convert

Noen erfaringer mht kvalitetstap etc?  

Shit in => shit out. ;)

Det er bare til å prøve og se. Det koster deg tross alt bare noen cpu-sykler.

Blir en slik video etter konvertering av dårligere kvalitet enn en tilsvarende video tatt opp direkte i avi/mpeg format?

Ja, med visse forbehold.

det finnes en hel haug med slike programmer...  

gå på download.com og skriv "avi to mpeg" eller "convert avi to mpeg"  

Eh. Det er QuickTime som skal konverteres her, ikke avi.

Lenke til kommentar

har rota ein del med quictime men har ikkje fåt det til,i teorin så skal det gå med tempenc og "jukse" til ei avi fil får så og komprimere den til divx...men som skakt eg har ikkje fåt det til mac mener eg kan redigere direkt på quictime..kanksje andre ting og kan det? kanskje premiere osv...eg er ikkje siker skal sjekke lit opp....men kanskje best og kjøpe uten quicktime da...personlig syns eg det er kjekt med avi som er på min canon a 70 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...