dozer22 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Bånn gass kan du si. Stiller den tilbake nå og da, men i løpet av ti minutter er klokka gått 20-30 minutt. WTF is wrong? Kan overklokking gjøre slikt ??? Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Haha nei tror nok ikke overklokking har skylda her merkelig feil... Har du den satt til å automatisk stille seg etter en klokke på internett? Under egenskaper for dato og klokkeslett liger det en tab som heter internettklokke, sørg for at "synkroniser automatisk med en tidsserver på internett" står på. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hmm. Ja da er det noe galt med krystallen på hovedkortet. (Jeg er seriøs, jeg preiker ikke noe i rettningen om blinklys olje!) Lenke til kommentar
dozer22 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Haha nei tror nok ikke overklokking har skylda her merkelig feil... Har du den satt til å automatisk stille seg etter en klokke på internett? Under egenskaper for dato og klokkeslett liger det en tab som heter internettklokke, sørg for at "synkroniser automatisk med en tidsserver på internett" står på. Står på automatisk synkronisering ja, men det går for lang tid mellom hver sync :!: Går det an å sette synkroniseringa til hvert minutt? Hmm. Ja da er det noe galt med krystallen på hovedkortet. (Jeg er seriøs, jeg preiker ikke noe i rettningen om blinklys olje!) Krystall på hovedkort? Sikker på at det ikke er kardangen som er røket? Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Haha nei tror nok ikke overklokking har skylda her merkelig feil... Har du den satt til å automatisk stille seg etter en klokke på internett? Under egenskaper for dato og klokkeslett liger det en tab som heter internettklokke, sørg for at "synkroniser automatisk med en tidsserver på internett" står på. Står på automatisk synkronisering ja, men det går for lang tid mellom hver sync :!: Går det an å sette synkroniseringa til hvert minutt? Hmm. Ja da er det noe galt med krystallen på hovedkortet. (Jeg er seriøs, jeg preiker ikke noe i rettningen om blinklys olje!) Krystall på hovedkort? Sikker på at det ikke er kardangen som er røket? Jeg tror det er noe rusk i plyratingen... Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Setter en skrukrokmutter på at kardangen har viklet seg inn i coilen. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Kan det rett og slett være de andre klokkene dine som går for sakte? Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Problemet er nok bare at det er for lenge til det går an å seile. Klokka gjør et forsøk... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Krystallen kan være feilkilden ja, du kan jo også undersøke de eksterne last kondensatorene til krystallen. Alternativt kan det være noe galt med den keramiske resonatoren hvis hovedkortet ditt ikke har en krystall. Og nei dette er ikke kødd http://en.wikipedia.org/wiki/Crystal_oscillator Lenke til kommentar
dozer22 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 1. Start->Run cmd.exe 2. net stop w32time 3. w32tm.exe /unregister 4. w32tm.exe /register 5. net start w32time Dette funka greit ser det ut som Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Krystallen kan være feilkilden ja, du kan jo også undersøke de eksterne last kondensatorene til krystallen. Alternativt kan det være noe galt med den keramiske resonatoren hvis hovedkortet ditt ikke har en krystall. Og nei dette er ikke kødd http://en.wikipedia.org/wiki/Crystal_oscillator Jupp, akkurat det jeg sa. Enten er de over stokk dumme, eller så prøver de og være artige... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå