Howard Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Tallene for det amerikanske Blu-ray-salget i 2008 viser ikke overraskende en markant fremgang for formatet. Les mer Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Og bra er nå det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747 Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Haha, vel, det er 250% av ingenting Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Dette er jo knallnyheter Jo mer frem blu-ray går, jo bedre er det =) Vekk med DVD! Alvorlig talt: Jeg er glad for denne nyheten, da jeg nesten helt har sluttet å kjøpe DVD-filmer - det går kun i Blu-Ray filmer (Har blitt forelsket i knall bilde og lyd jeg gitt). Lenke til kommentar
Atald Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Oi, kommafeil, som Simen1 påpekte. Endret 8. januar 2009 av Atald Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Dette er jo knallnyheter Jo mer frem blu-ray går, jo bedre er det =) Vekk med DVD! Alvorlig talt: Jeg er glad for denne nyheten, da jeg nesten helt har sluttet å kjøpe DVD-filmer - det går kun i Blu-Ray filmer (Har blitt forelsket i knall bilde og lyd jeg gitt). Samme her! Har helt sluttet med dvd og har klart å få faren min på rett spor, han bare venter på at prisen for en blu-rayspiller synker litt til. Jeg er også glad norske filmer begynner å dukke opp på blu-ray. Selv har jeg kjøpt "Den siste revejakta" og regner med/håper "Max Manus" også kommer på blu-ray! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2009 Da har du en kommafeil, Atald. For 2008 får jeg Bluray-salget i antall enheter til å være 4,5% av DVD-salget. For 2007 er tallet 1,1%. Men jeg savner noen viktige tall: Salget av nedlastbare filmer. Det blir spennende å se de neste årene om bluray vil passere DVD i solgte enheter før salget av nedlastbare filmer passerer salget av både DVD og Bluray. Her er i hvert fall mine spådommer fra oktober 08: Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Jeg ser ikke for meg at nedlasting av HD-filmer kommer til å ta over på LENGE enda. Hverken nettet eller befolkningen er helt modne enda - så vidt meg bekjent. Dessuten foretrekker jeg fysisk media. På den måten kan jeg SE samlingen min Endret 9. januar 2009 av bjaanes Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Smak og behag. Jeg tror vanene vil endres utrolig raskt nå som internett på TVen og meida-PCer blir stadig vanligere. Se hvor fort det gikk med noen andre teknologier: - Brev -> epost (Hvem skriver epost i dag selv om det er føles mer kvalitetsfylt med et fysisk papir?) - Bytting av CDer og disketter -> sending av filer over nettet (hvor mange gidder å avtale møter for å bytte disketter/Cder nå som det er så enkelt å bare sende det over nettet?) - Sending av lapper mellom pultene på skolen -> SMS/lynmeldinger (Hvem gidder å sende papirlapper i dag?) Trenden kan også sees i musikkbransjen. Salget av fysiske CDer stuper mens salget av musikk via nettet øker i rakettfart. Med tanke på lagringsplass og båndbreddebehov så ligger salg av film over nettet utviklingsmessig noen få år etter salg av musikk over nettet. Det vi ser i musikkbransjen i dag kommer til å bli Déjà vu i filmbransjen om et par år. Evt. tenk deg nivået av musikksalget på nett for et par år siden og se for deg at slaget av film på nettet er like i startgropa nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg