Wæsp Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hei, Jeg har gjennom tiden jeg har designet websider vært borte i en del programmer.. Dreamweaver, Frontpage, Programmers Notepad osv, men ingen av disse har falt helt i smak, jeg får ikke det sluttresultatet jeg vil ha. Derfor ender jeg som regel opp i notepad(standard), men dette er jo så tungvindt! Har dere noen forslag til programmer som er gode samt lett å sette seg inn i? Kan godt være alla Notepad, men vil helst ha noe liknende Dreamweaver/Frontpage. Og det bør helst være gratis Takk Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Selv bruker jeg Notepad++ til koding og Gimp til det grafiske. Er vel bare å teste det ut i og med at begge er gratis. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Dreamweaver er bra til å kode i, men å lage selve designet i det har jeg aldri vert fan av, for jeg liker ikke måten den koder på. Eclipse er et veldig bra program for koding generelt, og det er gratis og har mange tilleggspakker Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg foretrekker Aptana Studio, - både gratis og perfekt til mitt bruk. Lenke til kommentar
Parallax312 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg bruker Notepad2, funker hest Dreamweaver er ok så lenge man bruker 8x og ikke siste versjon. Siste versjon er ufattelig dårlig. Endret 11. januar 2009 av Parallax312 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Eclipse og Aptana Studio (som er basert på Eclipse) syntes jeg personlig er for tunge, og Notepad++ brukte jeg før, men nå har jeg funnet Geany som er både lett og krossplatform. http://en.wikipedia.org/wiki/Geany Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Bruker også Aptana, og er meget fornøyd med det. Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Jeg bruker Notepad2, funker hest Dreamweaver er ok så lenge man bruker 8x og ikke siste versjon. Siste versjon er ufattelig dårlig. Å ? er det Dreamweaver CS4 du snakker om ? Og til trådstarter: har ikke prøvd mange programmer , men dreamweaver CS4 og Html kit er enkle og greie. Endret 12. januar 2009 av BlueCreature Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har testet de fleste forslagene her men endte opp med PHPDesigner. Er en stund siden jeg kodet html/php nå men jeg mener det var det som var navnet. Fant en link: http://itpro.no/omtaler.php?op=Programvare&id=1411 Lenke til kommentar
TSP Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Selv bruker jeg Notepad++. Veldig fornøyd med dette kjekke lille programmet. Mulighet for flere faner og flere vinduer i samme vindu. Gjør det for eksempel veldig lett å ha css og html-fil innenfor samme vindu slik at en kan se begge samtidig. Eksempel: Eller har jeg og vært borti jedit som jeg har hørt en del liker. Men er ikke helt komfortabel med mappesystemet til det programmet, vanskelig å flytte/kopiere mapper og filer direkte i det programmet. Om det er til Mac, skal visst Coda være veldig bra. Alle mine venner - som har Mac - bruker det til webprogrammering. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Bruker gedit, noe i samme klasse som Notepad+ Liker ikke programmer som f.eks. Frontpage ettersom kontrollen med ren og fin kode forsvinner forbausende raskt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg bruker Trellian Webpage. Det er gratis, ganske lite og relativt kraftig. Lenke til kommentar
Yanami Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 PSPad er freeware og veldig god. Ellers kan jeg også anbefale Notepad++ som er nevnt tidligere i denne tråden. Forøvrig DreamWeaver også. PSPad Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 PhpCoder er absolutt min favoritt Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg pleier å bruke HTML-kit. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Bruker Notepad++, men da driver jeg med PHP og. Ellers har jeg så vidt brukt NVU og HTML kit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå