Gå til innhold

Anbefalinger til program for HTML-koding?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har gjennom tiden jeg har designet websider vært borte i en del programmer..

Dreamweaver, Frontpage, Programmers Notepad osv, men ingen av disse har falt helt i smak, jeg får ikke det sluttresultatet jeg vil ha.

Derfor ender jeg som regel opp i notepad(standard), men dette er jo så tungvindt!

Har dere noen forslag til programmer som er gode samt lett å sette seg inn i?

Kan godt være alla Notepad, men vil helst ha noe liknende Dreamweaver/Frontpage.

Og det bør helst være gratis :)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dreamweaver er bra til å kode i, men å lage selve designet i det har jeg aldri vert fan av, for jeg liker ikke måten den koder på. Eclipse er et veldig bra program for koding generelt, og det er gratis og har mange tilleggspakker

Lenke til kommentar
Jeg bruker Notepad2, funker hest :D

Dreamweaver er ok så lenge man bruker 8x og ikke siste versjon. Siste versjon er ufattelig dårlig.

Å ? er det Dreamweaver CS4 du snakker om ?

Og til trådstarter:

har ikke prøvd mange programmer , men dreamweaver CS4 og Html kit er enkle og greie.

Endret av BlueCreature
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Notepad++. Veldig fornøyd med dette kjekke lille programmet. Mulighet for flere faner og flere vinduer i samme vindu. Gjør det for eksempel veldig lett å ha css og html-fil innenfor samme vindu slik at en kan se begge samtidig.

Eksempel:

scrsh_multiView.gif

Eller har jeg og vært borti jedit som jeg har hørt en del liker. Men er ikke helt komfortabel med mappesystemet til det programmet, vanskelig å flytte/kopiere mapper og filer direkte i det programmet.

Om det er til Mac, skal visst Coda være veldig bra. Alle mine venner - som har Mac - bruker det til webprogrammering.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...