Gå til innhold

Hvordan redde mail, fra låst Windows?

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å oppdatere til ServicePack3 i Windows XP. Da krasjet hele systemet og jeg får ikke skrudd på pcen lengre.

Jeg har instalert Windows XP og alt programvare på en annen harddisk som jeg nå tenker å bruke som systemdisk.

Planen var bare å gå inn i utforsker, finne Outlook mappen, og kopiere hele mappen over til den nye instaleringen. Men så lett er det ikke, fordi windos brukeren hadde passordbeskyttelse på kontoen.

Hvordan kan jeg få hentet frem mailen da, og generell outlook settings?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

boot opp med en linux live-disk

sudo fdisk -l

Se hvilken harddisker den finner. Finn windowsdisken (se på størrelse og filsystem) Sannsynligvis heter den sda1 eller noe sånt

sudo mkdir /mnt/sda1 (om det var sda1)

sudo mount -t ntfs-3g /dev/sda1 /mnt/sda1

sudo nautilus /mnt/sda1 (om du bruker ubuntu live, om ikke er det sannsynligvis noe annet enn nautilus)

Let deg frem og kopier filene over på minnepinne :)

Lenke til kommentar

Tanken har streifet meg litt, om å bruke et gjennopprettingsverktøy og finne filene. Vi det fungere? Selv om filene ligger i passordbeskyttede mapper?

Hvor og hvordan finner jeg en linux live-disk? (linux området har jeg svært lite erfaring med)

Er det noen som vet hvor Outlook mappen er? Selv så finner jeg den ikke når jeg leter igjennom mappene...

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvilket gjenopprettingsverktøy. Ang passordbeskyttende mapper er jeg usikker, kommer ann på om dem er kryptert evnt hvordan

Ubuntu live cd finner du her: ftp://ftp.uninett.no/linux/ubuntu-iso/int...esktop-i386.iso

C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook

som ville blitt

/mnt/sda1/Documents and Settings/<brukernavn>/Lokale innstillinger/Programdata\Microsoft/Outlook

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...