RAD1V Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) har det noe å si på opptaket til forkurs for ingeniør om jeg er privatist eller elev i gym? kravet er jo fullført VG2. er det noe minimum skoletimer jeg må ha? eller er ikke privatist karakteren like mye verd som elev karakterer? setter stor pris på gode svar Endret 8. januar 2009 av datastol Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg søkte høyere utdanning da jeg tok fag hos privatist. Resultatene her er selvsagt like gyldige som fag man eventuelt måtte ta på VGS. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 tenkte det. men det ville kostet meg et år om jeg hadde feil. så takker. Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Regner med du tar opp fag eller følger de fagene som er i læreplanen slik at du kan få godkjent som videgående utdanning? Dette er jo en forutsetning at du har samtlige fag for å få godkjent vitnemål Enkeltfag dokumenteres jo kun med karakterutskrifter eller kompetansebevis. Isolert sett er det jo noe forskjell på hva som blir standpunkt og hva som blir eksamenskarakter mellom privatist og VGS, men det regner jeg med du har kjennskap til Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Regner med du tar opp fag eller følger de fagene som er i læreplanen slik at du kan få godkjent som videgående utdanning? Dette er jo en forutsetning at du har samtlige fag for å få godkjent vitnemål Enkeltfag dokumenteres jo kun med karakterutskrifter eller kompetansebevis. Isolert sett er det jo noe forskjell på hva som blir standpunkt og hva som blir eksamenskarakter mellom privatist og VGS, men det regner jeg med du har kjennskap til litt usikker på hva du tenker på nå. jeg går ss vg2 nå og vil slutte i gym for å heller ta en privatisteksamen til våren. noe problem det? Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Så lenge du melder deg opp til samtlige eksamener skal det være ganske lett å få endret/utstedt vitnemål i etterkant så lenge du har dokumentasjonen. Ville likevel kontaktet VGS og fagkoordinator/eksamensansvarlig for å avklare 100% før du bestemmer deg Jeg har bare tatt 3-4 enkelt fag - ikke helt semester, slik det høres ut som du har tenkt Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Så lenge du melder deg opp til samtlige eksamener skal det være ganske lett å få endret/utstedt vitnemål i etterkant så lenge du har dokumentasjonen. Ville likevel kontaktet VGS og fagkoordinator/eksamensansvarlig for å avklare 100% før du bestemmer deg Jeg har bare tatt 3-4 enkelt fag - ikke helt semester, slik det høres ut som du har tenkt tok du det til at jeg mente gym, som en forkortelse for gymnas? beklager isåfall, mener gym=kroppsøving. var kanskje litt dårlig gjennomtenkt av meg. Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Regnte med du mente gymnas ja, og da hovedsaklig skriftlige fag Er usikker på om du kan ta kroppsøvning utenom organisert opplegg ved privatgymnas eller VGS. Så da vet jeg desverre ikke Ville kontaktet skolen du gikk/går på, fylkeskommunen, privatgymnas eller sjekket FAQ på privatistweb.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå