abedatt Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Først av alt må jeg takke for ett virkelig flott forum. Jeg har mange ganger de siste årene gått hit for å få hjelp til mine valg når jeg skal kjøpe elektronikkprodukter. På denne måten får jeg oppleve andre brukeres erfaring med akkurat det produktet jeg kan tenke meg å kjøpe, eller å få vite nøyaktig hvilket produkt jeg skal holde meg langt unna. Da unngår jeg å bli farget av selgeren på Elkjøp eller ekstrahjelpen på Expert. Har selv jobbet på Elkjøp i mange år (arbeider ikke der lenger) og jeg må tilstå en ting med en gang. Vil du vite hva vi solgte???? Vi solgte ikke deg den beste tv`n eller det beste stereoanlegget. Vi solgte det vi hadde på lager og ikke minst det vi tjente mest penger på! Og tro meg, slik er det fremdeles!!!!!! Det er derfor slike forum som dette er så flotte og kan være til god hjelp når du skal kjøpe elektroniske produkter. Men allikevel er meningene farget etter personen sitt eget behov og ikke minst sin egen pengebok. Eller kanskje aller viktigst den drømmen den enkelte har! I dag ler jeg litt av de som sikler etter en Pioneer til 29.995.- Enhver har sitt eget valg og bestemmer selv over sin egen pengebok. Men jeg tror faktisk man kan oppnå nirvana med å kjøpe en tv som er litt billigere. Den tilfredstillelsen du har i dag med å kjøpe siste modell av Pioneer til kr. 29.995.- varer bare helt til nettopp din modell blir erstattet av en ny modell. Eller du opplever at den modellen du kjøpte for 1 måned siden selges kr. 10.000 billigere enn det du selv betalte. Temmelig surt, ikke sant? I 2006 ville jeg bytte ut min gamle 32" billedrørtv som jeg i sin tid betalte kr. 15.000 for. Jeg ville ha flat tv og kjøpte min første Plasma og var innom min gamle arbeidsplass Elkjøp. De hadde tilbud på 42" Panasonic og i dag ler jeg litt av meg selv! Tenk, denne tv`n er ikke HD-ready engang. Jeg ser i en annen tråd at jeg sannsynligvis får ca. 2000.- i dag for en tv som jeg i 2006 betalte hele 15.000.- for. Hvor dum kan man bli? Men stor har min tilfredstillelse vært i de 3 årene jeg har hatt denne tv`n, og mange gleder har den gitt meg. Da jeg i 2006 kjøpte denne tv`n var HDTV laaaaangt frem i tid og noe jeg faktisk ikke tenkte på. HD sendinger var noe som kom i 2010-2012 ble det fortalt. Men se hva som skjer? Det finnes jo mange HD-kanaler allerede. Jeg har lært meg at i elektronikkverdenen finnes det ikke noe tidsperspektiv og det som er nytt i dag er garantert gammelt i morgen! Så det det hele handler om er hvor mye man ønsker/vil betale for å oppnå en slik tilfredestillelse eller å oppnå en drøm. Jeg har nettopp vært å kjøpt meg min andre plasma tv og valget falt på en Panasonic TH-50PX8 til kr. 8999.- på Expert. Hvorfor skriver jeg ikke 9000.-, for det er jo det den i realiteten koster. Jo, fordi 8999.- høres bedre ut. Dette har også Expert og mange andre kjeder funnet ut! Også her lar vi oss lure, nok en gang. Har du noengang kjøpt en tv til kr. 9001.- Nei, og det vil du heller aldri gjøre! Jeg hadde opprinnelig vurdert å kjøpe denne modellen på nettet til kr. 10.000 + kr. 1000.- i frakt. Også spør du meg, er det full-HD? Nei, det er faktisk ikke det. Mitt valg av tv var basert på at jeg har tiltro til Panasonic som merke, en test som var gjort på Lyd og Bilde i høst og ikke minst jeg har lyttet til de mange som er fornøyd med sin Panasonic tv inkludert meg selv! Jeg har blitt en av de få som har klart å oppnå nirvana med å kjøpe en HD-ready tv og er fornøyd med det. Så tar jeg heller vare på de 9000.- jeg sparte på å ikke kjøpe en full-HD Panasonic tv og kjøper dette om 3 år. Jeg er også sikker på at om 3 år var jeg allikevel ikke fornøyd med den full-HD tv`n jeg kunne ha kjøpt denne uka. Når du leser nå har jeg skrevet dette for å provosere litt og kanskje for å få deg til å tenke deg litt om. Den som tjener på ditt "tap av penger" er gribbene bak butikkdisken. Men ikke misforstå.... jeg setter stor pris på de innlegg som jeg leser på forumet her og som nevnt tidligere har de hjulpet meg til å ta de valg som er rett for nettopp meg. Andre kan ta sine og annerledes valg og er fornøyd med det. Og dette er faktisk det viktigste. Ha en god dag og en flott handel! Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 ....Oh...*Puste ut..* Flott Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Får nesten hodepine av å lese den uryddige teksten Men mye bra der. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Får nesten hodepine av å lese den uryddige teksten Men mye bra der. Da er vi to Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Får nesten hodepine av å lese den uryddige teksten Men mye bra der. Da er vi to Dumt da å lese så lange innlegg hvis man virkelig har dette problemet.... Lenke til kommentar
klo Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Takk for infoen! Vurderer samme TV, spesielt etter jeg såg dette og jeg skal ha den i stua med rundt 13ft avstand. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg har også kjøpt denne til å ha på soverommet. Og jeg må si jeg ble MEGET POSITIVT overasket med tanke på den lave prisen! (Kjører GET-HD boks+PS3) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå