ppa Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 hei. spørsmål om blits til et hjemmestudio. jeg planlegger å lage et lite hjemmestudio, og trenger en blits til dette. fra før har jeg en gammel canon speedlite 380ex. Er det den noen mulighet til å bruke denne samtidig med den innebygde blitsen på kameraet, eller eventuelt en annen blits samtidig meg 380en? hvis det er mulighet for noe slikt, må jeg da ha en kabel mellom blitsene? Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Uten at jeg kjenner spesifikt til 380ex så vil kabel stort sett alltid fungere. Et annet alternativ er å bruke optisk trigger dersom det ikke er innebygget i 380ex og den ikke kommuniserer trådløst mad kameraet. Da vil eksterne blitser fyre når den innebygde blitsen fyrer. Det er greit å ha to eksterne blitser når du jobber i studio, så du kan flytte begge to. Jeg har en forholdsvis billig og enkel Vivitar 285HV som annenblits. Lenke til kommentar
ppa Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Var litt vanskelig å finne en kabel som kan brukes mellom kamera og blits. Er det noen som har en link til en butikk som selger noe slikt? En slik optisk trigger hadde jo selfølgelig vært greit, men når prisen kommer opp mot en høvding kan jeg like godt legge litt mer penger i det og kjøpe en blits til, og heller bruke 380en på kameraet. Så til et annet spørsmål: Hvilken farge på bakgrunnen er bra til fotografering? jeg ser for meg at jeg blir å fotografere noe slikt som dette bilde . trenger en bakgrunn som ikke tar for mye av oppmerksomheten, men for det passer til fargene i koftene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå