hodesleng Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hvordan får jeg et program til å starte automatisk når jeg logger meg på RH 8.0? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 er vel i /etc/rc.d ? er ikke kjent med hvordan redhat gjør det, bruker freebsd selv Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 er vel i /etc/rc.d ? er ikke kjent med hvordan redhat gjør det, bruker freebsd selv /etc/rc.d/init.d syns jeg huske Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 er vel i /etc/rc.d ? er ikke kjent med hvordan redhat gjør det, bruker freebsd selv /etc/rc.d/init.d syns jeg huske Finner katalogen...hvordan setter jeg det opp? (Er newbie ) Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Prøv å lese litt selv da. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Prøv å lese litt selv da. Hvis du gir meg et stalltips på hvor jeg kan finne det så blir jeg glad Har lastet ned det som er av dokumentasjon på Red Hats hjemmeside og sett igjennom det... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Prøv å lese litt selv da. Hvis du gir meg et stalltips på hvor jeg kan finne det så blir jeg glad Har lastet ned det som er av dokumentasjon på Red Hats hjemmeside og sett igjennom det... Ok. Google.com tldp.org (The Linux documentation project) man (kommando/fil) Men prøv å kjøre ksysv, eller redhat sin kommando som jeg ikke husker.... Lenke til kommentar
ism Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hvordan får jeg et program til å starte automatisk når jeg logger meg på RH 8.0? Det er forkjellige måter å ordne dette på. Dersom du vil at programmet skal starte når du skrur på maskinen går du til /etc/rc.d (eller hvor det nå ligger). Skal programmet starte når du logger deg inn på din konto skal du se litt på filene $HOME/.xinitrc, $HOME/cshrc, $HOME/.login eller dersom du bruker Gnome eller KDE tror jeg de har egne muligheter for autostart. En annen måte å starte programmer på er å bruke cron. Damå du vite litt om hvordan vi fungerer og du må vite hvordan syntaksentil crontab skal se ut (man crontab). Så kan du skrive crontab -e for å editere cronjobbene dine og crontab -l for å se på de samme jobbene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå