Gå til innhold

Windows 7 beta er klar


Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg ikke helt har forstått: Jeg har nå fått lastet 64bit'en ned fra en direktelink, men hvorfor skal det være så vanskelig å få tak i en nøkkel? Skulle ikke tro det var nødvendig med noe mer kraft enn det som trengs for å drive windows-7 siden for å levere en gyldig nøkkel :S

Nå skal det vel ikke så mye til å kreve mer datakraft enn opplasting av filer. Det går hovedsaklig utover harddisker og naturligvis båndbredden (som de sikkert har nok av). Med innlogging, registrering og hele pakka, så blir det nok en del databasespørringer når hundretusener prøver samtidig --> failer --> og prøver igjen.

 

Jeg er ingen ekspert, men jeg vil tro at det er noe slikt. Om noen har en bedre forklaring, så rett gjerne på meg. :)

 

Du har helt rett, denne delen krever langt mer av systemet enn nedlasting. Ikke minst fordi en registeringsprosess krever en god skriving til databasen. Vanlig surfing krever jo nesten bare lesing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg prøvd å laste ned ISO fila 3 ganger, hver gang blir den avsluttet etter et par hundre MB. Merkelige greier. Satte forøvrig ny hastighets rekord, går formidabelt unna nå.

 

Hadde samme problem som i deg (noen andre) i natt. Lasta ned 250 mb, og så sa den at den var ferdig (bruker FF).

 

Men ser det er noen som får tak i key nå, hvordan får de til det? Og finnes det fortsatt en link til 32 bit versjonen?

Lenke til kommentar
fått key:D

bare til og kopiere og lime inn https://www.microsoft.com/betaexperience/pr...us/default.aspx og opptatere til du får den. 64bit koden skal funke på 32 bit

Sikker på det? Jeg blir bare sendt videre med den linken, er det riktig?

 

Det stemmer det, hade154 har nok bare vært heldig og kommet igjennom under justeringer av oppsettet hos MS.

 

Når MS har valgt å stoppe muligheten for å skaffe key (faktisk ikke muligheten for å laste ned), er det helt naturlig at man sperrer/sender videre slike direkte linker. Tror nok bare man må slå seg med tolmodighet til MS åpner opp igjen.

Lenke til kommentar

Stått med 5 tabs satt på autorefresh i Opera. Ikke fått noe key enda, på ca. 6 timer.

 

I tillegg ble downloaden min "reset by peer" på 97%, og jeg får ikke resuma den.

 

Så jeg gir opp hele greia.

 

Edit:

Selvfølgelig fikk jeg key mens jeg var i ferd med å lukke browserern.

Får se hva jeg gjør med download, da.. prøver MS igjen, og om det ikke virker får man vel tak i det man trenger på piratbukta.

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...