Dastardly_ Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Overskriften sier vel det meste. Hvordan kan jeg dokumentere gjeld? Hva må jeg gjøre for å få et skriv på det? Takk for all hjelp =) Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Kommer ann på hva slags gjeld det er... Gjeldsbrev? Årsoppgave fra bank? Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 restgjeldsoppgave heter vel det... Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Er det privat gjeld det er snakk om? Lenke til kommentar
KS Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvis det er gjeld til en bank, be om en restgjeldsoppgave. Denne spesifiserer hva som er restgjelden pt. og hva som lånet evt har pant i. Med privat gjeld kan du også be om en skriftlig bekreftelse fra långiver ala restgjeldsoppgaven fra bank. Hvis man f.eks ønsker å beskytte en eiendom mot utleggspant og dertilhørende tvangssalg fra andre kreditorer, ved å fylle opp eiendommen med fiktiv gjeld så har man ikke nødvendigivs oppnådd det med å legge frem en restgjeldsoppgave eller et gjeldsbrev. Selv ikke om det faktisk skulle være tinglyst vil det være nok. Hvis jeg som kreditor mistenkte at jeg ble presentert med gjeldskrav som ikke var reele, så ville jeg bedt om dokumentasjon som kunne bekrefte at lånetransaskjonen var reel. F.eks kontoutskrifter bekreftet av bank som viser utbeatling ved låneopptak og jevnlig nedbetaling. I hvilken forbindelse skal dette brukes? Lenke til kommentar
Dastardly_ Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Broren min dimitere snart, og trenger penger inntil jobb eller evt stipend kommer, da er nav og sosialen alternativene, men Nav har søknadstid på 8 uker eller noe. Så det er sosial som trenger disse papierene, hvertfall den første tiden. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Han får jo penger av forsvaret når han dimmer da. Skjønner ikke helt hvorfor han da skal på sosialen. Lenke til kommentar
Dastardly_ Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Meningen var til etter disse pengene, uansett. Spørsmålet var: Hvordan dokumenter man det, hvor får jeg tak i foreksempel kopier av nødvendige papirer? =) Lenke til kommentar
riroil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hos kreditor selvsagt. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Meningen var til etter disse pengene, uansett. Spørsmålet var: Hvordan dokumenter man det, hvor får jeg tak i foreksempel kopier av nødvendige papirer? =) Etter at dimmepengene er brukt opp har han krav på arbeidsledighetstrygd i 6 måneder. Lenke til kommentar
Dastardly_ Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 aaaah. ok =) Danke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå