Gå til innhold

Problemer med Activesync, Touch Diamond og exchangeserver (usb tilkobling og laste ned all epost)


Anbefalte innlegg

Jeg har en HTC Touch Diamond som jeg forsøker å synkronisere med exchangeserveren på jobb og ActiveSync. Dette fungerer som det skal bortsett fra to problemer:

 

1) Outlook-e-post på HTC'en henter kun nye mailer og laster ikke ned tidligere mailer som fortsatt ligger på serveren. Kontakter derimot er alle hentet ned fra serveren. Hvordan får jeg lastet ned alle mailer slik at jeg kan se alt innholdet på exchangeserveren?

 

2) Når jeg kobler HTC'en med PC'en via USB og synkroniserer i Activesync så får jeg følgende feilmeldinger:

HTC: Kan ikke koble til med gjeldende tilkoblingsinnstillinger. Velg innstilinger hvis du vil endre instillingene for tilkoblingen. <link til innstillinger>

PC: Microsoft Exchange: Behandling kreves: Kan ikke koble til med gjeldende tilkoblingsinnstillinger. Kontroller tilkoblingene ved å velge Start, Instillinger og deretter Tilkoblinger. Støttekode:850200006

 

Windows PC synkroniseres som den skal og jeg har huket av for at "Tillat trådløs tilkobling på enheten når den er koblet til den stasjonære PCen" i ActiveSync.

 

Jeg bruker en default tilkobling fra Telenor som heter Telenor Internett. All surfing på nett, nedlasting av vær og mail fungerer ellers som det skal...

 

Håper noen kan hjelpe meg her :-)

 

Tittelen på denne tråden er blitt endret. Vi anser det er viktig å ha gode titler i forumet her av flere årsaker. Blant annet fordi forumet blir mer ryddig og oversiktig samtidig som det er lettere å få de svarene man er ute etter og de rette personene til å lese tråden med en god tittel.

 

Vanligvis når et emne har en dårlig tittel gir vi en advarsel i tråden for deretter å stenge tråden dersom tittelen ikke endres, men siden jeg ser at du er rimelig ny her på forumet har jeg valgt å endre tittelen for deg denne gangen.

 

Velkommen til forumet

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har du sjekket instillingene slik at den ikke står til å laste ned kun de nyeste mailene som er under 3 dager gamle eller liknende?

 

2. Synkroniserer du telefonen med noen andre maskiner i tillegg til maskinen du får feilmelding på? hvilket operativsystem kjøres?

Lenke til kommentar
1. Har du sjekket instillingene slik at den ikke står til å laste ned kun de nyeste mailene som er under 3 dager gamle eller liknende?

 

2. Synkroniserer du telefonen med noen andre maskiner i tillegg til maskinen du får feilmelding på? hvilket operativsystem kjøres?

1) Godt tips, men har ikke funnet ut hvor jeg definerer dette!?

 

2) Telefonen er helt ny og har ikke blitt synket mot noen annen PC enn min bærbare HP som kjører Windows XP Professional...

Lenke til kommentar

1. Gå inn på innboksen for e-post -> Meny -> Verktøy -> Alternativer -> trykk på "Outlok-e-post". Der kan du velge hvilke meldinger som skal lastes ned og størrelsen på disse, meldingsformatet og om evntuelle vedlegg også skal lastes ned.

 

2. Da er jeg ikke sikker. Har du prøvd å gå inn på Innstillinger -> Tilkoblinger -> USB til PC og prøvd om det fungerer å endre på noe der? For alt jeg veit kan det kanskje være en konfilkt med Exchange også.

Lenke til kommentar
1. Gå inn på innboksen for e-post -> Meny -> Verktøy -> Alternativer -> trykk på "Outlok-e-post". Der kan du velge hvilke meldinger som skal lastes ned og størrelsen på disse, meldingsformatet og om evntuelle vedlegg også skal lastes ned.

 

2. Da er jeg ikke sikker. Har du prøvd å gå inn på Innstillinger -> Tilkoblinger -> USB til PC og prøvd om det fungerer å endre på noe der? For alt jeg veit kan det kanskje være en konfilkt med Exchange også.

1) Takker - da løste denne seg, ihvertfall delvis. Jeg fant ut at jeg i innboksen under Meny -> Verktøy -> Behandle mapper... kunne velge hvilke mapper som skulle synkroniseres med serveren. Den synkroniserer nå alle mappene, men fortsatt bare for de siste dagene... Under Meny -> Verktøy -> Alternativer -> "Outlok-e-post" har jeg ikke tilgang til å endre "innstillinger" da denne knappen er grået ut... Mulig dette er en begrensning som settes på Exchange Serveren...

 

2) Dessverre lite å endre under Innstillinger -> Tilkoblinger -> USB til PC så mulig også dette har noe med Exchange Serveren å gjøre ja!? Regner ikke med det har noe med selve tilkoblingen da internett og synkronisering med Exchange Serveren fungerer...

 

Noen som har noen andre tips?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Kan ha med sikkerhet å gjøre.

 

Det er mulig for en Exchange-administrator å sette ActiveSync til å KREVE at enheten man synkroniserer mot har visse sikkerhetsinnstillinger, som:

 

- at det er mulig å disable telefonen via fjernstyring i tilfelle den blir stjålet

- at skjermblanker går automatisk på og krever passord

 

Så jeg ville sjekket med din Exchange-administrator...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...