lknight Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg har ingen tv lengre. Jeg har ikke hatt tv siden jeg sa opp lisensen for 3-4 år siden da jeg reiser omtrent 270 dager i året. Jeg flyttet inn til en leilighet som hadde tv der fra før av, bodde der i 2 år. BOOM! Nå får jeg 5000kr-krav fra nrk fordi de mener jeg må betale lisens. bullshit. Jeg har nå sendt fakturaen tilbake til NRK med følgende melding (som man kan skrive på baksiden av lisensen): "Jeg har tidligere sendt inn melding om at jeg ikke lenger har tv-apparat. Situasjonen har ikke endret seg. Skal da heller ikke betale regningen i følge forskriftene. Mvh..." Så får man se hva som skjer. EDIT: Glemte å nevne at jeg fikk fakturaen 1 dag ETTER at fristen gikk ut. Hurra. Endret 9. november 2011 av lknight Lenke til kommentar
StudentenOk Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Det er helt latterlig at man skal betale lisens for bruk av tv. Skal vi da også betale Friele fordi vi har en kaffekopp i hjemmet ? Og om man i det minste ikke bruker tven men har den, så er det i allefall på trynet ! 1 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 De kunne supplert oss med noe lignende en strømmåler, også kunne de fakturert oss ut ifra hvor mye vi ser på NRK1/2/3 med et pristak på det lisensen er nå. Da hadde jeg spart minst 2000 kr i året, om ikke 3000 =p 1 Lenke til kommentar
migestian Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 De kunne supplert oss med noe lignende en strømmåler, også kunne de fakturert oss ut ifra hvor mye vi ser på NRK1/2/3 med et pristak på det lisensen er nå. Da hadde jeg spart minst 2000 kr i året, om ikke 3000 =p Men da hadde ikke NRK fått nok penger til å lage det de kanskje tror er "god tv" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå