Gå til innhold

Panasonic TH-50PX8 til kr. 8999.- på Expert

Anbefalte innlegg

Jeg har siklet etter denne lenge siden jeg har en 3 år gammel Panasonic 42" fra før.

Ville gjerne opp i størrelse til 50".

Men ville ikke betale skjorta av meg noe jeg gjorde for 3 år siden.

Hadde derfor lest testen på denne på Lyd og Bilde og bestemte meg for at denne ville jeg ha!

Vurderte å kjøpe denne på Netshop til kr. 9995.- + ca. kr. 1000.- i frakt, eller kline til på Elkjøp til kr. 12995.-

Stor var min overaskelse denne uka da jeg ringte til Expert og det viste seg at de hadde nettopp denne på salg til kr. 8999.- De kunne ikke levere opprinnelig annonsert modell og solgte denne istedet. Er kjempefornøyd, og til andre som ønsker akkurat denne modellen, LØP OG KJØP! PS! Vi tar ingen diskusjoner her om andre modeller eller andre valg!

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er hdready ja. knalltv, men ikke beste i klassen skal sies da det er en eldre modell;)

Men i den prisklassen får man mest for pengene syns jeg:) har hatt modellen på jobben i 6 mnd så sett mye på den. Veldig gode farger, men dog litt mindre skarpt en de bedre modellene.

på jobben tok jeg gleden av å koble til en xbox 360 på den skjermen. koblet den opp på en lcd fullhd og denne tvmodellen. helt ærlig syns jeg panasnonicen ga bedre bilde pga dybden. skarphet er ikke alt. bildespektret er viktigere.

må si meg enig med trådstarter, vurderer du billigplasma så er denne beste valget da sortnivået er bra. Liker ikke sortnivået på samsung plasmamodellenee i prisklassen

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Prismesig så er jeg helt enig, selger den tv`en selv hvor jeg jobber, litt dyrer da. koster vell 12 der:P

Men har man så mye penger å bruke, så er det verdt med full HD 50" og opp:).

EDIT: Men det med motoren er jo greit du nevner, absolut noe folk burde se godt etter på når kjøper tv`er, tv`er som kan være Gode på spesifikasjoner, kan ha en elendig motor som driver det, og den resulterer i dårlig farger og det som ofte er vanlig med dem er at bilde blir "blurete" akkuart som bilde blir en maling klatt og drar seg ikke kjapt nok ut av skjermen på raske bevegelser og det er plagsomt å se på:p.

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

akkurat, mange tenker fullhd= automatisk best

høyst dynamisk kontrast= best.

er så mye mer man skal ta i betrakting. sortnivå, responstiden er veldig viktig og bildemotorer. (sony har for mange av de som gjør tven crap) Panasonic har gode bildemotorer og få feil etter min erfaring. på 1 år har jeg kun fått inn 1 defekt panasonic tv. det er veldig bra:)

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Ja riktig.

Jeg er meget glad i og selge tv`er og føler jeg kan litt.

Og jeg kan si at vi har inne og har hatt inne, Grundig tv`er og Elfunk, men de har vært 40 og 42" Full HD, "oyyy kjempe bra" men nei, elendige motorer i dem.

Så det er ganske lett å bli lurt om man ikke vet.

Personlig så har jeg også bare gode erfaringer med panasonic, de har meget gode motorer og ofte gode på farger og alt.

+ et DYRT merke som Bang olufsen bruker jo faktisk panasonic til komponentene sine.

Samsung og pioneer er jo også noen knakere på tv`er :).

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
Prismesig så er jeg helt enig, selger den tv`en selv hvor jeg jobber, litt dyrer da. koster vell 12 der:P

Men har man så mye penger å bruke, så er det verdt med full HD 50" og opp:).

EDIT: Men det med motoren er jo greit du nevner, absolut noe folk burde se godt etter på når kjøper tv`er, tv`er som kan være Gode på spesifikasjoner, kan ha en elendig motor som driver det, og den resulterer i dårlig farger og det som ofte er vanlig med dem er at bilde blir "blurete" akkuart som bilde blir en maling klatt og drar seg ikke kjapt nok ut av skjermen på raske bevegelser og det er plagsomt å se på:p.

http://teknofil.no/wip4/plasma_best_ser_fo.../d.epl?id=19611

Trådstarter

PX8 50 er en bra tv som gir et godt bilde og får man denne til under 9000,- hos sin lokale Expert butikk så er det et greit kjøp.

Litt dårlig utstyrt og et design som er veldig trist men kan du leve med dette så er det bare å handle.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Nei, man ser ikke stor forskjell på mindre tv`er, MEN jo man ser forksjell på 50" og opp!

Les hele testen!!

Verken 42- eller 52-tommers full HD-skjermer kan oppvise overbevisende kvalitetsforbedring sammenliknet med vanlige, HD-klare flatskjermer.

Kontrast, fargebehandling m.m. åpenbart viktigere enn den tekniske oppløsningen.

Øynene våre kan simpelthen ikke oppfatte de minste detaljene.

Lenke til kommentar

Du får ta en titt selv da.

50" og oppover funker best med full HD.

EDIT: Ja du ska ha bra motor og alt i tilieg, har du det så er Full HD BEDRE på så store skjermer, det er et godt + med høyere oppløsning på en slik tv!

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
Du får ta en titt selv da.

50" og oppover funker best med full HD.

EDIT: Ja du ska ha bra motor og alt i tilieg, har du det så er Full HD BEDRE på så store skjermer, det er et godt + med høyere oppløsning på en slik tv!

Har 50T selv Hd ready også hatt gleden og retunert en Panasonic 46PZ80 full HD ser ikke et kvakk forskjell faktisk så er min 50 bedre på HD signaler men det grunner i at skjermen generelt er bedre i mine og fleres øyne . De som virkelig har peiling sier man må opp i 70+ før man kan begynne å se noe forskjell ved normal sitteavstand mens andre igjen påstår at de ser forskjell på en 32 og 3 meters avstand selv om all testing sier det motsatte...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Du for tro det:).

Min opplæring er sikkert vrang lært, man må jo lære sine ansatte helt feil;).

Er du ansatt og selger tv så blir du ja vranglært det fatter man så fort man sette foten inn hos Elkjøp/Expert etc men det beste utsagnet jeg har hørt om full HD er fra en dyktig tv tekniker hos Panasonic som utalte at det var utrolig at mannen i gata ville betale 4/5000,- ekstra for en teknologi som man ikke er i stand til å se... Vel jeg utalte jeg skulle kjøpe 50 og da sa han alikevel umulig hvis du ikke bruker kikkert :!: ta med den på jobben..

Lenke til kommentar

Nå selger vi får å tilfredstille kunden på best måte, skal de ha det dyrt og BRA, så får de det, skal de ha det bra og rimlig, ja så greit det.

Så at det er "dyrest er best lære metode" du tror jeg har fått, så må du tro om igjen.

EDIT: Jeg er verken inblant i elkjop eller expert, så vi kan ha litt andre måter å selge en dem!.

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...