Gå til innhold

Opera 7.10 Released!

Anbefalte innlegg

Selv om det er litt vel søtt og nusselig, digger jeg "Smile" skin'et :D Er ikke ofte en blir i godt humør av å bruke en webbrowser..

Jeg skal ikke bruke download funksjonen i Opera igjen, ikke før de gjør noe med dette:

*Begynne download av Matrix 2 trailer, big, ISDN kobling, treg*

*20% ferdig -- ops, klikket feil, Opera avsluttes brått og brutalt*

*Kommer tilbake, "Download error!", må begynne på nytt*

*Ok da, begynner på nytt med tungt sukk*

*10-15% - KRÆSJ -- Opera CTD uten åpenbar årsak*

*Kommer tilbake, "Download error!", banner litt*

*Kjører igang Reget for en problemfri download av traileren* ...

Det download og resume opplegget fungerer kun om downloadene stoppes MANUELT før man lukker browseren. Og det virker ikke å være noen sikkerhet ved f.eks. CTD, da må det tas på nytt. Så ligg unna store downloads i Opera inntil det er fikset og forbedret.

Jeg håper Opera får fikset en del av buggene i denne versjonen fremfor at det skal bli en "jeg vil være alt!" browser. Akkurat nå får jeg mest følelsen av det siste. Browse, news, e-mail, download manager, skins e.t.c. Jo mer funksjoner den har, jo større sjanse er det for at noe går galt, ikke sant.

Generelt digger jeg Opera 7.10 - bare så det er sagt. Jeg bruker den mer og mer fremfor MSIE nå! Me luve magic wand.

NB! Opera 7.10 har CTD toppen 2 ganger tror jeg, etter installasjon og en del bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
selv bruker jeg Download accelerator til store downloads, hater at downloads "stopper" i explorer :wink:

Det har ikke eg problemer med i ie6.

Men viss du spiller mens du laster ned og så krasjer det, da er det dritt med explorer+ når du laster ned filer på 300mb så er det digg å laste ned fra mange steder så du utnytter linja for fult!

Lenke til kommentar

IE 6.0 funker bra, men klikker av og til..

Opera (7.1) funker også, men hjemmesiden min (spesielt menyen) blir fucka..

Ergo bruker jeg fortsatt IE. Og ikke klag på feil kode osv. på hjemmesida - det er bare noe javascript.

Og siden jeg bare har prøvd Opera i små perioder.. hva er egentlig så forferdelig flott med Opera?

Lenke til kommentar

Opera (7.1) funker også, men hjemmesiden min (spesielt menyen) blir fucka..

Ergo bruker jeg fortsatt IE. Og ikke klag på feil kode osv. på hjemmesida - det er bare noe javascript.

Det hjelper jo ikke at du holder deg til IE pga hjemmesiden din når andre som besøker den kanskje ikke bruker IE. Det er jo helt klart hjemmesiden din det er noe galt med og ikke Opera. Skal du lage hjemmesider så burde du i alle fall teste med IE, Opera og Mozilla.

- J

Lenke til kommentar

Opera 7.10 har vært i bruk veldig mye siden jeg downloadet det. Det er nå overraskende stabilt (for meg, i forhold til tidligere versjoner).

Når en side som denne loades mens jeg skriver i tekst feltet, hakker det kraftig. Så snart den er 100% går det helt greit igjen.

Jeg lurer på en ting: Når jeg lagrer f.eks. screenshots fra et spill fra en site, og tutorials som komplette web pages w/images fra en annen site, insisterer Opera på å legge filene fra de forskjellige sitene i den samme mappen. I MSIE er ikke dette noe problem (vanligvis) da browseren virker å forstå at jeg downloader forskjellige materiale, og jeg kan da legge det i forskjellige mapper.

NÅ kan det hende jeg tar feil m.h.t. filformat og slikt, men jeg mener da at dette er vanlig i MSIE.

Så Opera 7.10 virker ikke å ha denne "minne" funksjonen, er det noe jeg kan gjøre for å fikse det? Det er litt kjedelig å måtte browse mellom forskjellige mapper når jeg laster ned materiale fra forskjellige sites.

Ellers fungerer det knallbra, MSIE er stort sett ikke i bruk i det hele tatt lengre. Når jeg klikker links i Outlook, blir de åpnet i Opera da jeg har satt Opera som hovedbrowser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...