Gå til innhold

Opera 7.10 Released!

Anbefalte innlegg

Kjøpte lisens for ca et halvår siden.

Selv om programmet hadde (v6-7) ganske store problemer på min maskin så støtter jeg Opera da jeg liker hvordan de har implentert alt i et program :)

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opera har lovet DOM support allerede før ver 6.5 kom ut.

selv gammel Netscrape har DOM.

Opera har fortsatt ikke klart å levere DOM API.

nødvendig for ting som f.eks www.roboform.com <noe alle forum folk trenger :)

Lenke til kommentar
Er det noen andre enn meg som synes at Opera er så digg at de har registrert den?

Jeg har en registrert versjon,

Men den er gratis :D

Lovlig??????

Selvfølgelig ulovlig:P

Fant en crack til den.

Kjører nå Opera 7.10 norsk uten noen form for reklame

Lenke til kommentar
...og at egendefinerte scrollbar-farger ikke funker. Noen så vet hvordan du kan fikse dette? (Hvis det i det hele tatt går?)

Grunnen er (såvidt jeg vet) at dette ikke er standard i W3C som blandt annet Opera følger. Er et enda et slikt MS påfunn :roll:

Lenke til kommentar
Har selv hatt Opera 7.10 i 2-3 uker nå. Kan si at "log in-funksjonen" er noe av det mest geniale så er oppfunnet.

To ting jeg har funnet som irriterer meg litt er at frame/iframe får en scrollbar nederst og at egendefinerte scrollbar-farger ikke funker. Noen så vet hvordan du kan fikse dette? (Hvis det i det hele tatt går?)

Artig at du har hatt den i 2-3 veker, når _betaen_ til 7.10 kom ut torsdag i forrige veke....

Toggle scrollbars: Ctrl-F7.

Farge på scrollbars: Legg til dette under [user Prefs] i opera6.ini:

Enable Scrollbar Colors=1

Lenke til kommentar
anders..... :woot:  anders gutten:

det er UTEN java du driver å fantaserer om.... Det betyr i beste fall at du har lastet ned opera med java (tidligere versjon), eller at du har lastet ned java på egen hånd. Opera for windows uten java er slit  :D

Og korleis har du fått tak i java? Skreiv JRE'en sjølv? ;-)

Eg har forresten eit lite privat korstog: fjern Java frå desktopen. Java er nok fint det, men hald det unna mi maskin. Kan ikkje hugse sist eg faktisk hadde bruk for Java. Har ikkje hatt det installert på over eit år.

Lenke til kommentar
Hvordan kan dere skryte opera så mye opp i skyene, og si at den er mye bedre enn alle de andre browserne, når forhåpentligvis mange av dere ikke har prøvd den nye versjonen av mozilla?

http://www.mozilla.org  

Last ned den nyeste versjonen, ikke bare opera som har nyttige funksjoner.

Mozilla er bra det, men opera er kongen på haugen, og opera er en god del bedre enn mozilla IMHO (og et hav bedre enn IE).

AtW

Lenke til kommentar

Brukar Mozilla kvar dag eg, men det er litt tungt å lære seg å gjere alt på nytt når ein har lært seg å sette pris på måten romleg tastatur-navigasjon (shift+pil) og andre tastaturting funkar i Opera. Faktisk har eg eg nesten slutta å bruke mus når eg surfar.

Mozilla er vesentleg mindre treg enn den var, men den slit forsatt litt med å 'komme igang'. Om den faktisk er treigare enn Opera veit eg ikkje, men den kjennes tyngre.

Men Opera er forsatt litt svolten på minne, spesielt med nokre tusen e-postar i M2.

Lenke til kommentar
trenger jeg å laste ned Java versionen? Har lagt inn Opera 6.xx fra før...

Har modem/isdn så jeg orker ikke laste ned Java versionen om jeg ikke behøver...

hvis du allerede har java, og ikke har problemer med det er det ingen grunn til å laste det ned på nytt!

Lenke til kommentar
Mozilla er bra det, men opera er kongen på haugen, og opera er en god del bedre enn mozilla IMHO (og et hav bedre enn IE).

AtW

Må si meg enig i detta, har lasta ned Mozilla, greit nok, men det slår ikke Opera. Opera er bra, og det utrolige er at det er Norsk :D

Opera er topp, men de burde skille ut den mail leseren, den er elendig.

Bare å velge outlook eller annet program til å ta seg av all mail i Opera.

Lenke til kommentar
Opera er topp, men de burde skille ut den mail leseren, den er elendig.

Opera 6.x hadde en meget god email klient imho, enkel og grei. Du kunne lett holde styr på flere kontoer osv.

M2 derimot er skikkelig møkk. Det som kjennetegner Opera er at browseren er god "rett ut av eska" samtidig som du kan tweake den til å passe deg og være "perfekt". M2 derimot er ubrukelig uten konfigurasjon og blir brukbar etter du har konfigurert den :|

Lenke til kommentar

Opera 6.x hadde en meget god email klient imho, enkel og grei. Du kunne lett holde styr på flere kontoer osv.

M2 derimot er skikkelig møkk. Det som kjennetegner Opera er at browseren er god "rett ut av eska" samtidig som du kan tweake den til å passe deg og være "perfekt". M2 derimot er ubrukelig uten konfigurasjon og blir brukbar etter du har konfigurert den :|

Hehe, interessant kor forskjellig syn ein kan på slikt. Imho, så var M1 ikkje verdt harddiskplassen den var skreve på, men M2 er heilt konge. Den er riktignok umoden enda, men glir perfekt inn i den ellers gode brukaropplevinga i Opera.

Forresten, til dei som mislikar M2 og at den ligg i hotlista: det er berre å slette m2.dll frå Opera-katalogen, så vil den aldri mase meir ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...