Gå til innhold

Jerusalem, hvem har rett på det hellige land ?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er tull å basere en statsdannelse på tidligere urettferdigheter. Ingen skal miste landet sitt på grunn av noe som skjedde for lenge siden, og jødene skulle aldri fått Israel. Den samme logikken tilsier imidlertid at vi ikke kan kaste dem ut igjen. Det vi bør gjøre er å ordne opp så palestinerne også har det bra (i hvert fall så forholdene ligger til rette for det), sette strek og si at er det nok tøys.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det vi bør gjøre er å ordne opp så palestinerne også har det bra (i hvert fall så forholdene ligger til rette for det), sette strek og si at er det nok tøys.

Jada, vi kan si at det er nok tøys til krampa tar oss, men det vil ikke løse problemet. Skal vi få slutt på idiotiet må vi gjøre noe nå. Og, jeg er ikke noe spesielt fan av jødedommen. At jødene skal få landet var bare et forsøk fra meg på å ta en avgjøresle nettopp for å bli ferdig med problemet. Nå har de faen meg surret rundt og kriget med gudene sine i flere hundre år der nede.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er tull å basere en statsdannelse på tidligere urettferdigheter. Ingen skal miste landet sitt på grunn av noe som skjedde for lenge siden, og jødene skulle aldri fått Israel.

Da skulle araberne aldri fått resten av Palestina-mandatet. Noe slikt som 70% av området ble gitt til araberne. Her er Jordan medregnet.

I følge deg skulle altså britene blitt sittende på landområdet og fortsatt å styre det fordi ingen skal få land. Heller ikke araberne i området skulle få noe land, i følge deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...