Baltazar94 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Feil, for jeg har hørt det og tror ikke på det. Det kunne jo kanskje også vise seg at det ikke er Jesu budskap du har hørt. Men noe du tror er Jesu budskap. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Hvis du skal velge ut noen for å gjøre en jobb for deg, vil du da velge noen som vil motarbeide deg og absolutt ikke vil arbeide for deg ? Ja det ville jeg ha gjort hvis jeg var en gud ja.... Tilbednings syk som jeg er (hvis jeg var den kristne guden) ville jeg klart ha brukt makten min og tvunget dem til å jobbe... Å se folk steke i helvette kan da ikke være gøy i evigheter, kan det vel? Så var jeg den kristne guden ville jeg heller tvunget dem til å lage noe pent, noe storslått, som en statue av meg selv eller noe i den duren mens jeg plaget og pinte dem og sparket dem i ræva fordi de ikke ville tilbe meg... Jeg ville i hvertfall vært litt mer fantasi rik enn den kristne guden du leser om i dag, han har jo så liten fantasi!! Bare tenk på alle de herlige krigene jeg kunne laget med disse folkene, igjen og igjen og igjen, som et enormt sjakkspill kunne jeg drept, plaget og pint dem mens de skriker i pinefulle evigheter og stikker hverandre ned mens de trygler meg, den store, allmektige og allvitende kristne guden, om nåde.... Ai ai ai, som jeg skulle kost meg med disse folkene, pint dem til de tryglet om å bli sendt tilbake til det dølle helvette der pinen kun er monoton og konstant... Nei, å brenne folk er fantasiløst... Virkelig! Er liten fart i den guden din syntes jeg... Ai, bare tenk deg å hengt dem opp i øyelokkene og tvunget dem til å blunke.. ... Hvis guden din er allmektig Balta, så er det jo ingen som kan nekte ham det han ber om, er det vel? Hvis ikke tilber du en ynkelig gud syntes jeg. Og ikke en gud jeg vil være bekjent av! Nei det er jammen med mer fres over den guden din slik de fremstiller ham i GT. I NT er han jo bare en døll, slapp og til tider ulidelig kjedelig fyr uten noe riktig makt og en gud må da ha makt, syntes du ikke? Og bedrive litt action med de som ikke vil eller kan tilbe ham? Litt grusom og publikums vennlig helse brenning eller litt etnisk rensing, ting som var gjengangeren til guden din i GT og de gode gamle glansdagene hans, nå er han så slapp syntes jeg.... Og dette skal du ha oss til å tilbe? Endret 21. januar 2009 av RWS Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Artig anmert sak som viser hvem området faktisk har tilhørt de siste 5000 år: http://www.mapsofwar.com/images/EMPIRE17.swf Ganske mange som har "rett" på området altså :-/ Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvis du skal velge ut noen for å gjøre en jobb for deg, vil du da velge noen som vil motarbeide deg og absolutt ikke vil arbeide for deg ? Ja det ville jeg ha gjort hvis jeg var en gud ja.... Tilbednings syk som jeg er (hvis jeg var den kristne guden) ville jeg klart ha brukt makten min og tvunget dem til å jobbe... Å se folk steke i helvette kan da ikke være gøy i evigheter, kan det vel? Så var jeg den kristne guden ville jeg heller tvunget dem til å lage noe pent, noe storslått, som en statue av meg selv eller noe i den duren mens jeg plaget og pinte dem og sparket dem i ræva fordi de ikke ville tilbe meg... Jeg ville i hvertfall vært litt mer fantasi rik enn den kristne guden du leser om i dag, han har jo så liten fantasi!! Bare tenk på alle de herlige krigene jeg kunne laget med disse folkene, igjen og igjen og igjen, som et enormt sjakkspill kunne jeg drept, plaget og pint dem mens de skriker i pinefulle evigheter og stikker hverandre ned mens de trygler meg, den store, allmektige og allvitende kristne guden, om nåde.... Ai ai ai, som jeg skulle kost meg med disse folkene, pint dem til de tryglet om å bli sendt tilbake til det dølle helvette der pinen kun er monoton og konstant... Nei, å brenne folk er fantasiløst... Virkelig! Er liten fart i den guden din syntes jeg... Ai, bare tenk deg å hengt dem opp i øyelokkene og tvunget dem til å blunke.. ... Hvis guden din er allmektig Balta, så er det jo ingen som kan nekte ham det han ber om, er det vel? Hvis ikke tilber du en ynkelig gud syntes jeg. Og ikke en gud jeg vil være bekjent av! Nei det er jammen med mer fres over den guden din slik de fremstiller ham i GT. I NT er han jo bare en døll, slapp og til tider ulidelig kjedelig fyr uten noe riktig makt og en gud må da ha makt, syntes du ikke? Og bedrive litt action med de som ikke vil eller kan tilbe ham? Litt grusom og publikums vennlig helse brenning eller litt etnisk rensing, ting som var gjengangeren til guden din i GT og de gode gamle glansdagene hans, nå er han så slapp syntes jeg.... Og dette skal du ha oss til å tilbe? Vel, ditt svare er veldig interessant. For det er Satan som er denne verdens gud, og det er Satan de fleste mennesker, inkl. jødene følger. Og Satan gjør nettopp det du sier du ville gjort om du hadde slik makt Lenke til kommentar
Dreid Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 De fleste av dagens jøder er azkenazijøder, som er etterkommere etter khazarene, et tyrkisk/mongolsk folk som konverterte kollektivt til jødedommen i år 740. Har ingen intensjon om å bli med i denne debatten, men synes det er greit med en motvekt til det du hevder. Hva synes du om det som står her? http://en.wikipedia.org/wiki/Khazars#Debate Og fra forskning: The study, reported in today's Proceedings of the National Academy of Sciences, was conducted by Dr. Michael F. Hammer of the University of Arizona with colleagues in the United States, Italy, Israel, England and South Africa. The results accord with Jewish history and tradition and refute theories like those holding that Jewish communities consist mostly of converts from other faiths, or that they are descended from the Khazars, a medieval Turkish tribe that adopted Judaism. Kilde: http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html...756C0A9669C8B63 Dette stemmer kanskje ikke helt overens med din oppfatning? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvilket folkeslag mener dere har rett på på den "hellige stat", Jødene, Kristene eller Muslimene ? Ingen bør ha rett til noe land på religiøst grunnlagg. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvilket folkeslag mener dere har rett på på den "hellige stat", Jødene, Kristene eller Muslimene ? Ingen bør ha rett til noe land på religiøst grunnlagg. Riktig. Men hvem mener du har RETT på landområdet og på hvilket grunnlag? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) De fleste av dagens jøder er azkenazijøder, som er etterkommere etter khazarene, et tyrkisk/mongolsk folk som konverterte kollektivt til jødedommen i år 740. Har ingen intensjon om å bli med i denne debatten, men synes det er greit med en motvekt til det du hevder. Hva synes du om det som står her? http://en.wikipedia.org/wiki/Khazars#Debate Og fra forskning: The study, reported in today's Proceedings of the National Academy of Sciences, was conducted by Dr. Michael F. Hammer of the University of Arizona with colleagues in the United States, Italy, Israel, England and South Africa. The results accord with Jewish history and tradition and refute theories like those holding that Jewish communities consist mostly of converts from other faiths, or that they are descended from the Khazars, a medieval Turkish tribe that adopted Judaism. Kilde: http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html...756C0A9669C8B63 Dette stemmer kanskje ikke helt overens med din oppfatning? Jeg vet godt at det er mange som ikke deler mine meninger. Og at forskere har tatt K NA prøver, men disse beviser ingenting, og er ubrukelig til dette formålet, nettopp fordi flertallet av jøder i dag er azkenazijøder, som er etterkommere etter khazarene. Disse DNA sammenligningene tas mellom jøder i Israel og i østeuropa, men de er jo alle askenazijøder. De få jødene som er imot zionismen bryr ingen seg om. Vi har jøder(zionister) som jo ikke er interessert i at sannheten skal bli kjent, bla. fordi de ikke vil miste støtte ,spesielt fra såkalte sionistiske kristne, som driver en verdensomspennende pengeinnsamling til støtte for Israel, og bla. derfor er de interessert i å opprettholde myten om at de er "guds folk" Talmud lærer jo også at de er Guds folk, og at de derfor har rett til å gjøre som de vil med alle andre. Noe de også gjør, og de mener vel at om de kan opprettholde myten om at de er Guds folk, så vil andre folkeslag lettere finne seg i å bli behandlet som Goyim(kveg) Det ville derfor vært ganske underlig om ikke khazrjødene prøvde å motbevise og fornekte dette jeg nå har sagt. Og at de prøver å så tvil om motpartens motiver, er en klassisk hersketeknikk som brukes av dem som vet de har noe å skjule. Med en slik makt som zionistjødene har opparbeidet seg så kontrollerer de også det meste av myndigheter og media i verden. Jødene er ikke noe folk, eller rase. Så dette har ingenting med rase å gjøre. Jødene har felles religion, og de kommer fra mer enn hundre forskjellge land. Ikke alle jøder er zionister heller. Den zionistiske bevegelse ble grunnlagt av Theodor Hertzl i 1897, og ideen om jødene som et eget folk begynte antakelig å vokse frem fra ca 1848, som var det året da begrepet "antisemittisme" ble oppfunnet, for å brukes mot dem som kritiserte jødene, eller deres religion. Men denne kranglingen om hvem som er hva, har ingen betydning for hvem som har krav på Israel som land. Fra et sekulert synspunkt så er saken klar. Jødene har rett til det som nå er Israel, fordi de fikk det av FN, selv om prosessen var heller tvilsom, og de burde valgt et annet navn på landet. Og selv om araberne har større historisk tilknytning til området. Striden står evt. om retten til Gaza og vestbredden. Men fra et kristent, og religiøst synspunkt så har ingen av dem noen rett til landet. For landet tilhører Gud, og det er avsatt til Israels folk. Og det er hverken jøder eller arabere. Ikke alle jøder er heller zionister, og enige i opprettelsen av Israel .Her er et par websider fra jøder som ikke er zionister http://www.jewsnotzionists.org/index.htm http://www.jewsagainstzionism.com/index.cfm De ekte jødene, som er etterkommere etter judah stamme er antakelig spredt blandt de andre av Israels stammer, og ingen utenom Gud vet hvem de er, og de tilhører følgelig også den hvite kaukasiske rase, som de andre av Israels stammer. Endret 21. januar 2009 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Vi har fått fri vilje, og også lov til å bruke den. Videre har vi fått en tilmålt tid hvor vi kan gjøre våre egne erfaringer. Men den tiden er snart ute, og de som da velger å følge Guds fiende, Satan, de må ta konsekvensen av sine egne handlinger. En evighet i et flammehav fordi jeg ville runke? Ja, DET er virkelig hva jeg kaller konsekvenser! Jeg er glad jeg lever i et land hvor vi har avskaffet tortur og livstidsstraff, som tyder på at vi kanskje er mer moralsk framdrevne enn den ufeilbarlige Gud, som av en eller annen grunn har svært mange menneskelige behov, tanker og følelser. Hm... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Vi har fått fri vilje, og også lov til å bruke den. Videre har vi fått en tilmålt tid hvor vi kan gjøre våre egne erfaringer. Men den tiden er snart ute, og de som da velger å følge Guds fiende, Satan, de må ta konsekvensen av sine egne handlinger. En evighet i et flammehav fordi jeg ville runke? Ja, DET er virkelig hva jeg kaller konsekvenser! Jeg er glad jeg lever i et land hvor vi har avskaffet tortur og livstidsstraff, som tyder på at vi kanskje er mer moralsk framdrevne enn .... den ufeilbarlige Gud, som av en eller annen grunn har svært mange menneskelige behov, tanker og følelser.Hm... ... og da spesielt de perverse, sadistiske og skadefro behovene en nesten bare ser hos psykopater i krigstid, som virkelig nyter å se at andre har det vondt.... Og den eneste redningen for deg, på grunn av at du nappet litt i løken, er å tro på jesus, en myte omspunnet skikkelse som ingen er sikre på om har levet.... Han er LITT for lik den godeste Horus syntes jeg og har, når du leser hva fyren etter sigende skal ha gjort, litt for dårlige evner til å være noen guds sønn. I så fall er det ikke rare guden... Og hva i all VERDEN er så hellig med jerusalem? Den byen ville jeg ikke hatt om jeg så fikk den kastet etter meg med bruksanvisning og bærereim! Er jo bare bråk der jo.... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Riktig. Men hvem mener du har RETT på landområdet og på hvilket grunnlag? De som har rett til landområdet er de som fikk det utdelt av de som styrte over landområdet. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hva slags rett snakker vi om her? Ingen har gudegitt rett på området. Ei heller har noen naturgitt rett. Det er mennesker som definerer rettigheter. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 FN definerte rettighetene her. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ingen har gudegitt rett på området. Det er flere som hevder de har gudegitt rett. Har ikke kristne fått lovet "landet av melk og honning"? Men dette er i ingen tilfeller holdbart. Dette spørsmålet burde kunne løses rent historisk. Jeg så det var et par stykker før i tråden som hadde noen lange utredninger om slektslinjer og hvem som har hatt kontroll over disse omstridte landområdedene. Jeg orket ikke lese alt, men regner med at dere kom til en konklusjon?... Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg mener vi burde bombe hele landet tilbake til ørkenen den kom fra og asfaltere etterpå, så hadde ingen noe å krangle om lenger.... Makan til utspring av ufred og dritt skal en vel lete lenge etter..... Støtter forslaget. La oss lage verdens største parkeringsplass! Men, ikke at jeg bryr meg, er det ikke jødedommen som har "mest" rett siden den er eldst? Islam er jo tross alt den yngste av verdensreligionene, da blir det litt rart at de løper rundt og sier at det er deres hellige land. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg mener vi burde bombe hele landet tilbake til ørkenen den kom fra og asfaltere etterpå, så hadde ingen noe å krangle om lenger.... Makan til utspring av ufred og dritt skal en vel lete lenge etter..... Støtter forslaget. La oss lage verdens største parkeringsplass! Men, ikke at jeg bryr meg, er det ikke jødedommen som har "mest" rett siden den er eldst? Islam er jo tross alt den yngste av verdensreligionene, da blir det litt rart at de løper rundt og sier at det er deres hellige land. Relgion har ikke no hvem det tilhører,. Visst du leser mitt innlegg her: Når du først er der, kan du godt lese analkløe sitt innlegg også, synes han beskriver det ganske greit https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...58048&st=20 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hvem "religion" har så mest rett til norge? Kristen eller norrøn teologi? Bare det å TRO at en gud ga den ene eller den andre et land skulle vel si nok om de som sier dette til å sperre de inne for en lang lang tid syntes jeg.... Kanskje vi skulle begynne der? Sperre disse ignorante drittsekkene inne for en periode og ikke slippe dem ut igjen før tingene bedret seg og folk ble enige på annet vis enn mellom idiotiet religion? Endret 28. januar 2009 av RWS Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Vi har fått fri vilje, og også lov til å bruke den. Videre har vi fått en tilmålt tid hvor vi kan gjøre våre egne erfaringer. Men den tiden er snart ute, og de som da velger å følge Guds fiende, Satan, de må ta konsekvensen av sine egne handlinger. En evighet i et flammehav fordi jeg ville runke? Ja, DET er virkelig hva jeg kaller konsekvenser! Jeg er glad jeg lever i et land hvor vi har avskaffet tortur og livstidsstraff, som tyder på at vi kanskje er mer moralsk framdrevne enn den ufeilbarlige Gud, som av en eller annen grunn har svært mange menneskelige behov, tanker og følelser. Hm... Du vill ikkje komme til helvette viss du angrar på dine handlingar og lar Jesus tilgi deg. Uansett ser kristendommen å runke som å drepe eit barn. Helvette er plassen gud sender dei som har synda, fordi han ikkje tilate synd i hans nærvær. Sidan satan blei sendt dit og, når han i tilleg er mektigare enn deg, kan han gjør nøyaktig som han vill med deg. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Vi har fått fri vilje, og også lov til å bruke den. Videre har vi fått en tilmålt tid hvor vi kan gjøre våre egne erfaringer. Men den tiden er snart ute, og de som da velger å følge Guds fiende, Satan, de må ta konsekvensen av sine egne handlinger. En evighet i et flammehav fordi jeg ville runke? Ja, DET er virkelig hva jeg kaller konsekvenser! Jeg er glad jeg lever i et land hvor vi har avskaffet tortur og livstidsstraff, som tyder på at vi kanskje er mer moralsk framdrevne enn den ufeilbarlige Gud, som av en eller annen grunn har svært mange menneskelige behov, tanker og følelser. Hm... *** Uansett ser kristendommen å runke som å drepe eit barn. Da er kristendummen, ja dummen, utrolig ignorant da det kommer flere millioner sedceller HVER ENENSTE GANG det går for en mann, også når han gjør det for å lage unger! Borti mot seks millioner sedceller hvis jeg ikke husker feil og dette er jo det reneste masse drap det jo. Og en kan jo lure på hva jødene klaget etter ... Sjekk selv hvis du ikke tror meg.... Makan til ignoranse og dumhet skal en lete lenge etter, tydeligvis... også nekter de for at religiøs tro er full av forvridde og unaturlige dogmer? Endret 28. januar 2009 av RWS Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Relgion har ikke no hvem det tilhører,.Visst du leser mitt innlegg her: Når du først er der, kan du godt lese analkløe sitt innlegg også, synes han beskriver det ganske greit https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...58048&st=20 Care ... Mitt poeng er at det er idiotisk å avgjøre en slik ting basert på imaginære venner og gamle historier som er overdrevet vannvittig. (Slik som fiskehistorier der fisken blir 1 kg. tyngre for hver gang den fortelles eller historien om Jesus som i grunn bare var en vanlig mann) Skulle man derimot avgjøre det basert på religion, bare for å få ei løsning på det evige problemet, så synes jeg vi må kjøre kaldt og brutalt gjennom og avgjøre det ved at den eldste religionen får landet. Hva er det som ikke er prøvd for å få ei løsning og hvor lenge har det vært prøvd? Har vi glemt av hva problemet er? Og er vi og de involverte partene i det hele tatt interessert i å få fred? Er vi det kan vi like godt prøve mitt forslag. Og nei, vent, det ble jo på en måte prøvd da Israel ble opprettet, men så ble de angrepet fra alle kanter ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå