Gå til innhold

Bytte batteri på iPod Nano (1G)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaring med å bytte batteri på iPod Nano 1ste-generasjon?

- Hvor får en tak i batterier?

- Enkelt å skifte?

- Er erstatningsbatteriene gode?

Jeg har avtalt om bytte av batteri nå i neste måned, det hørtes greit ut...fikk tips på Forumet her til iPod dr. og ringte dit. Mitt batteri varer bare 2 timer nå og det har det gjort lenge...i kaldt vær går det fort ut når jeg er på tur. Jeg er sikker på at det blir bra med bytte, dyrt var det heller ikke. (Kunne sende inn iPod'n, men jeg velger å gjøre det når jeg likevel skal til Oslo, han skulle gjøre det mens jeg ventet.)

RandiA

Lenke til kommentar

Hmmm...nå tok jeg en test på den. Fyllte den med musikk og lot den ligge over natta og spille. Den spiller faktisk 12-13 timer sammenhengende før batteriet er utladet. Den er oppgitt til å vare 14 timer når den er ny.

Da er det vel egentlig ingen grunn allikevel til å bytte batteri. Den er tross alt nesten tre år gammel, og litt batterireduksjon må en jo regne med. Men den må bruke veldig mye mer batteri ved av- og påskruing, musikkbytte etc, fordi jeg opplever mye kortere praktisk batterilevetid enn 12 timer.

Lenke til kommentar
Hmmm...nå tok jeg en test på den. Fyllte den med musikk og lot den ligge over natta og spille. Den spiller faktisk 12-13 timer sammenhengende før batteriet er utladet. Den er oppgitt til å vare 14 timer når den er ny.

Da er det vel egentlig ingen grunn allikevel til å bytte batteri. Den er tross alt nesten tre år gammel, og litt batterireduksjon må en jo regne med. Men den må bruke veldig mye mer batteri ved av- og påskruing, musikkbytte etc, fordi jeg opplever mye kortere praktisk batterilevetid enn 12 timer.

Det høres da bra ut, men nå bruker jeg min stort sett ute, og i lommen om vinteren varer den bare et par timer, så derfor ser jeg meg nødt til å bytte batteriet. Jeg skal prøve samme test som deg inne, men da på dagtid så jeg kan se akkurat når den går ut.

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg bruker Last.FM med klient installert på maskinen. Når jeg kobler til iPoden får jeg spørsmål om jeg vil scrobble sangene jeg spilte på iPoden. Da viser den samtidig når sangene ble spilt. Da er det veldig lett å se når jeg spilte den første og når den spilte den siste sangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...