Gå til innhold

Seksåring lærte bilkjøring av GTA (PC/PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, det gikk jo bra med ungen når han klarte å gå resten av veien til skolen. Men pjokken her skal altså klare seg selv om morgenen siden foreldrene bare sover når han skal av gårde med bussen? Må nesten være litt imponert sånn som han klarer seg...

@Keem85: trykk på Svar-knappen på posten du vil quote, eller skriv quote og /quote foran og bak meldingen inni [] slik:

Lenke til kommentar
Moren til gutten lå og sov da bilen ble tatt, og begge foreldrene er tiltalt for å sette barna i fare.

Jeg vil ikke se at de satt barnet i fare her da, ivertfall ikke direkte. Hadde de latt barnet ta bilen hadde det vært en mer realistisk tiltale.

Edit: Hvordan vet dere at han ikke har eldre søsken som har GTA, og at han har spilt der? Han trenger ikke nødvendigvis å ha fått spillet av foreldrene for å ha spilt det. Er ikke sikkert han hadde lov engang.

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

Det er en svar-knapp nede i høyre hjørne for hvert innlegg.

Hver gang jeg ser sånne nyheter blir jeg sliten...

Se til i helvete og ikke synk på bunnnivå! Vi er ikke avhengi av nyheter 24/7 med bare crap. Dere bør seriøst bare satse på kvalitet, da vil dere leve lengst :)

Jeg synes det var en morsom nyhet. :)

Lenke til kommentar

Da jeg var en knapp håndfull år gammel (3? 4? 5? husker ikke) klarte jeg visst å klatre opp i traktoren (blåmann) til faren min en gang. Han stod med ryggen til eller var opptatt med noe annet, og jeg var ennå ikke gammel nok eller rampete nok :cool: til at han tenkte på å ta ut nøkkelen de minuttene han var borte fra den. Så jeg fikk startet vidunderet (helt uten hjelp og veiledning fra dataspill) og hadde det sikkert kjempegøy :D

Fikk den aldri i gir da, heldigvis. Er ikke sikker på om jeg fikk den til å trille en gang.

Men en uskyld var brutt, og foreldrene mine måtte begynne å tenke nøyere over hva de gjorde med nøkler og annet de ikke ville jeg skulle fikle med.

.. Ex-ramp ..

Lenke til kommentar

I call bullshit.

Det er hilt omogleg å lære å kjøyre bil frå GTA, sjølv om det er ein bil med automatgir.

Det einaste nyttige du eventuelt kan lære frå GTA er at når du drar styrestikka til høgre så svinger bilen også til høgre. Av andre ting du lærer er at det er kjappare å kjøyre på gangfelt og gjennom parkar, at å kræsje ikkje medfører noken nevneverdig skade anna en ein liten bulk og at det bilen skal kjøyrast med full gass heile tida.

Å finne ut at du må vri om nøkkelen sette bilen i gir, trykke på gassen og styre samtidig er ikkje noke 6åringen har lært av GTA.

Her er det nok eit innslag av panikk frå foreldrenses side til å vekkforklare og legge skylda på nokre andre for at 6åringen har lært å kjøyre bil av å observere foreldra kjøyre.

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt. Man kan overhode ikke lære seg og kjøre bil igjennom Gta. Og trykke inn en knapp og styre med en spak har da ingen som helst likhet med pedal og ratt, pluss at man faktisk må vri om en nøkkel. Han fikk kanskje ideen om og kjøre bil fra Gta, men han lærte ikke og kjøre!. Han har nok heller "lært" og kjøre av f.eks og se på foreldrene kjøre bil, sett hvordan de hondterer rattet osv.

kan jo kanskje vere att han ikke direkte lærte gir/gass osv, men at han lærte hvor han skal kjøre bilen, som riktig kjørefelt å kjøre i og alt slikt.

Lenke til kommentar

Først av alt. Som flere sier har han nok ikke lært å operere bilen (vri om nøkkelen, sette den i gir, gasse etc) fra GTA. Men jeg tror heller ikke det er det originalartikkel mener. Gutten kan mot all formodning ha plukket opp noen trafikkregler fra spillet. Slik som at man kjører i høyre kjørefelt, at man venter på rødt lys og kjører på grønt, at man må blinke når man skal svinge etc. Dette er nok noe han også (sannsynligvis i større grad) har lært som passasjer i familiens bil.

At GTA og Monster Jam kan har inspirert gutten til å ville kjøre er kanskje mer riktig å påpeke. Ellers må man jo berømme gutten med tanke på hvor ressursfull han er. At gutten finner ut at hvis foreldrene ikke har tenkt til å gjøre noe, så får han selv ta bilen til skolen er jo ikke mindre enn bra gjort. At han i tillegg greier å kjøre uten å krasje med andre biler og i tillegg tar seg fram til fots når bilen er kjørt i grøften er bra gjort.

Det ser ihvertfall ut til at denne historien har fått riktig etterspill. Ingen krav om å bannlyse spill, istedet er barnevernet koblet inn i saken.

Det er så sant så sant. Alt for mange ganger er det dataspillet som får skylden. Alltid tragisk når en unge eller ung person har drept noen og politiet og foreldre skriker ut, "Dette mordet er helt klart inspirert av *sett inn dataspill her*. Da er det klart at spillet også er skyld i mordet, for det må jo være en klar asmmenheng. At ungen var psykisk ustabil, har gått til psykolog i flere år og generelt sett er sosialt utilpasset har ingenting å si, neida...". Her får de rette personene skylden. Man lar ikke en unge spill GTA. Jeg er klar over at dette kan ha vært søsken som har latt barnet spille uten lov. Men at ungen får spille GTA er egentlig ikke det urovekkende her. Det urovekkende er at foreldrene ligger og sover mens ungen skal forberede seg til å dra til skolen om morgenen. Jeg vet ikke hva som er vanlig. Men mine foreldre (og mine kameraters) pleide alltid å være våken om morgenen før jeg skulle på skolen. De sørget alltid for at jeg kom meg av sted, hadde med meg niste etc.

Lenke til kommentar
haha genialt.

ja litt for ung for å spille gta, men syns likevel 18 års grensa er drøy. Kunne gått være 14.

Greia er det at da hadde sikkert noen foreldre latt sin 10 årige sønn spille GTA siden forskjellen ikke er så altfor stor. Hvis spillet har 18 år vil foreldre mest sansynligvis aldri kjøpe spillet til sin 10 årige sønn, men kansje til sin 15 årige sønn ;) .

Samme med alkohol vil jeg si, politiet og de fleste andre voksne er vel klar over at det er veldig vanlig å starte med drikking i 16 års alderen og hadde grensen på alkohol vært f eks 16 hadde kansje det vært vanlig å starte med drikking i 14 års alderen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg GTA kjøre opplæring for yngste her i huset, og så lenge det ikke kommer blod, pistoler eller andre ting så ser jeg ingen grunn til at dette spillet skal ha 18 års aldersgrense, rent spillmessig når en ikke bryner seg på oppdrag og lignende, så er jo dette spillet ganske virkelig.

Sett deg inn i en bil som står parkert, start bilen, hold deg på veien, og følg trafikkreglene, voila, dermed har spillet en aldersgrense som passer alle fra 0-99 år. Det eneste som kan være litt skummelt er kollisjoner, men som regel går det bare ut over bilene.

Lenke til kommentar

Montro om man kan bli tiltalt for å sette barna sine i fare i Norge hvis man lar seksåringen spille GTA og glemmer å gjemme nøklene til bilen?.

Jeg vet at det er en del barn i Norge som har tatt foreldrene sin bil, dog skal det sies at de ikke har sagt at de har lært å kjøre av GTA. Men så vidt jeg er bekjent er det ingen av disse foreldrene som er tiltalt for noe.

Hvordan lage quote boks? :)

Trykk på knappen som det står siter på. Den er nede til høyre for det innlegget du vil sitere.

Alternativt kan du skrive dette når du skriver innlegg:

[quote]sitert tekst[/quote]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du lærer da ikke å bruke nøkkel, gir, klutsj og hele opplegget i GTA? Du trykker en knapp så går bilen fremover. Skjønner ikke hvordan han kan ha lært det av GTA.

Lenke til kommentar
Du lærer da ikke å bruke nøkkel, gir, klutsj og hele opplegget i GTA? Du trykker en knapp så går bilen fremover. Skjønner ikke hvordan han kan ha lært det av GTA.

Den Taurusen er jeg ganske sikkert hadde automatgir. Sett i nøkkel, eventuelt ta av håndbrekk og dytt giret fremover. Jeg tror de aller fleste seksåringer kunne gjort det samme, om de virkelig var så oppsatt på det.

Selv har jeg en syvåring som ved oppfølging kan vedlikeholde, sikre og avfyre familiens .22 gevær. UNDER OPPSYN. barn er mer kapable enn vi tror.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...