zicoz Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Sitter og funderer på beste måten å ha internett når man er ute og reiser i verden, og kommer over at bl.a. T-Mobile har en "pay as you go"-tjeneste hvor du (i England) betaler f.eks. £10 for 7 dagers bruk. http://www.top10-broadband.co.uk/types/pay...bile_broadband/ Noe som jo er svært rimelig er det ikke? Finnes også andre hvor du f.eks. betaler pr GB. Men det jeg lurer på er følgende. Om jeg kjøper en slik USB-stick i Tyskland, og kjøper en 7 dagers avtale der for så å forflytte meg videre til England og så videre til USA, jeg må selvfølgelig kjøpe ett nytt abbonent i hvert land, men kan jeg bruke den samme sticken i alle landene, eller må jeg kjøpe en ny stick hver gang jeg krysse ei grense? Vil en T-Mobile stick fra Tyskland fungere på T-Mobile sitt nett i England? Vil den kanskje også fungere på Vodafone sitt nett i England? Hva om jeg kjøper ett usubsidiert modem her i Norge, kan jeg bruke dette over "hele" verden? Er 3G og HSDPA nettene like i alle land? Endret 8. januar 2009 av zicoz Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Ja, ikke sikker men regner med at Telenor & Netcom sine er operatørlåste. Men kjøper du et usubsidiert modem, eller en laptop med innebygget 3G modem, så regner jeg med at det kan brukes i alle land/operatører som har støtte for 3G. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Hørest bra ut, så det er en internasjonal satt standard, og ikke slik som det var i GSMens "tidligere" dager at det er forskjellige bånd og derfor f.eks. ikke kunne bruke en euro-telefon i USA. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 UMTS støtter følgende frekvenser: 850/900/1700/1900/2100 MHz. I Europa holder vi oss stort sett til 2100MHz. I USA derimot bruker de 850MHz og 1900 MHz. Etterhvert vil muligens T-mobile ta i bruk 1700MHz og her hjemme (og sikkert i andre lang også) vil man benytte lavere frekvenser (850/900) for å få bredere dekning. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Ok, så da må jeg eventuellt kjøpe ett modem som støtter alle båndene. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ok, så da må jeg eventuellt kjøpe ett modem som støtter alle båndene. Ja, og det er et 3G modem. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ok, så da må jeg eventuellt kjøpe ett modem som støtter alle båndene. Ja, og det er et 3G modem. Jeg har ikke vært borti så mange 3G-modem som støtter alle frekvensene. De fleste støtter vel 1900 og 2100 MHz hvis jeg ikke tar helt feil og det er jo de som er i bruk både her og i statene for det meste. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Tror jeg tenkte først at alle 3G modem ville virke i alle 3G nett, men det blir jo feil. Netcom sin f.eks kjører jo kun 2100, og vil ikek virke og blant annet USA, men sikkert i mesteparten av europa. SE har et USB modem, Md-300, som støtter 850/1900/2100 MHz, og det burde vel dekke mesteparten av verden. Endret 13. januar 2009 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Ah flott takk skal dere ha, men det virker ikke som om det finnes forhåndsbetalte abonenter i statene, så jeg får se hva jeg kommer frem til. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Joda, finnes flere operatører som tilbdyr forhåndsbetalte løsninger i USA. Google noe som "Prepaid SIM Card USA" eller noe, så finner du flere lenker. Men det er blitt rimlig strengt på og registrere slike kort pga terror. Les mer http://www.planetomni.com/FAQ_sim.shtml#13 Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Jada vanlige prepaid abb finnes, men jeg jeg er på jakt etter prepaid mobilt bredbånd abb altså ett hvor du betaler la oss si 300kr og kan bruke det i en måned. Og dette har jeg ikke funnet. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ta T-Mobile f.eks. Der ser det ut som du kan kjøpe et Prepaid abonnement, og legge til en 'Sidekick Plan' for data trafikk. Koster $1 om dagen. Spørsmålet er om det er litt begrenset tilgang eller ikke på denne løsningen. Sidekick PrepaidLove to message? Get a Sidekick Prepaid plan for just $1 a day. Link: http://www.t-mobile.com/../Interne...cell-phone-plan Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Sendte en e-post til T-Mobile for en ukes tid siden, og fikk da dette svaret: I would like to inform that we offer internet service for monthly charges on our Postpaid account. However, if you would like to check on the rate plan and services that we provided you can visit www.T-Mobile.com so you can choose what rate plan best suits your needs. Lenke til kommentar
frankem Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Har lett etter prepaid SIM-kort som egner seg godt til en fireukerstur til Nord-Amerika med 3G, og som inkluderer datatrafikk. Fant det her: http://www.usasims.com/ATT_SIM.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå