Ascubal Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Finnes det et lettfattlig program som man kan installere på datamaskiner og evnt servere for og overåke diskplass, oppetid etc? Beklager om denne tråden er litt feilplassert, men er vel her jeg tenker det er flest folk som kan det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hva slags operativsystem bruker du da? phpSysInfo er jo greit og plattformuavhengig, men det krever at du har en web-tjener kjørende. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Nagios eller Cacti er også verdt å nevne. Disse vil kunne presentere informasjon i ett GUI i motsetning til phpsysinfo, hvor du må inn på hver maskin for å få oversikt. Både cacti og nagios, mener jeg kan varsle hvis en host forsvinner/"går ned". Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Foreløpig kun windows maskiner.. Så litt på phpsysinfo, men skjønte ikke bæret av det dessverre. Skjønte forøvrig ikke Nagios heller. Er det ikke noe gratis og ganske rett fram program for sånt? Nå skal det sies at jeg har lite erfaring med å skrive kommandoer, osv osv. Så derfor lurte jeg litt på om det var noe enkelt rett fram program til sånt. Ellers takk for hjelpen Endret 8. januar 2009 av Ascubal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå