Gå til innhold

Leter etter filmplakater og steder som selger dem

Lakus

Anbefalte innlegg

Driver å leter etter noen plakater å fryde veggen min med. Greia er bare å finne noen som passer inn med de jeg allerede har (nesten) bestemt jeg for. Har også valgt plakater mes ingen eller lite skrift (utenom Gudfaren) da jeg vil legge fokuset på karakterene. Stor og feit skrift drar bort fokuset.

Skulle også gjerne hatt en ramme til hver av plakatene, helst en enkel og stilig sort farvet ramme for å få den litt mer eksklusive følelsen enn kun en papirbit på veggen. Spørsmålet er bare om noen selger alle plakatene i samme størrelse, muligens uten skrift og om de samme stedene selger rammer, evt hvor det kan kjøpes.

320185.jpeg 320184.jpeg 320187.jpeg 320182.jpeg 320183.jpeg

Disse to er de jeg er usikre på.

Batman plakaten fordi den er ùbertøff, men føler at den ovenfor er mer "Batman".

Terminator plakaten er pen å se på, men det er fra serien og den passer liksom ikke helt med de andre. Ikke helt fornøyd med den øverste Terminator plakaten heller, men vet ikke helt hvorfor eller hva som er "feil".

320186.jpeg 320188.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at du har størst sjanse til å finne de fleste du leter er etter på moviegoods.com. Utrolig bra utvalg der. Angående rammer så kan du få kjøpt det der, men det kommer nok til å bli dyrt med frakten. Anbefaler å kjøpe 70 x 100 cm Reslig rammer fra Ikea og så spraylakkere de sort.

Edit: Hvis noen vet om andre plasser i Norge hvor en får tak i billige rammer i slike størrelser så si fra.

Endret av Dandor
Lenke til kommentar
Anbefaler å kjøpe 70 x 100 cm Reslig rammer fra Ikea og så spraylakkere de sort.

Takk for rådet! Den hadde jeg ikke tenkt på. :D

Har endt opp med å kjøpe rammer hos rammeforetninger, og de krever som sagt en liten formue, og tviler sterkt på at man kan finne billige rammer (memindre det er import) her i norge, som faktisk har "standardmålingen" på plakater.

Lenke til kommentar
Anbefaler å kjøpe 70 x 100 cm Reslig rammer fra Ikea og så spraylakkere de sort.

Takk for rådet! Den hadde jeg ikke tenkt på. :D

Har endt opp med å kjøpe rammer hos rammeforetninger, og de krever som sagt en liten formue, og tviler sterkt på at man kan finne billige rammer (memindre det er import) her i norge, som faktisk har "standardmålingen" på plakater.

Ingen årsak. :) Har selv kontaktet diverse reklamebyrå og rammeforretninger uten å komme noen vei med studentøkonomien min. Vurderte å kjøpe inn en hel haug meg rammer fra England og selge til noen kompiser/avforum.no, men de ville dessverre ikke sende noe til utenlandet.

Lenke til kommentar

Tusen takk til hele gjengen her, skal granske hver piksel på disse sidene. Men om jeg ikke finner en plakat jeg har lyst på, er det noen butikker som trykker "custom" plakater om jeg har et bilde med høy nok oppløsning?

Skal også dra ned på IKEA på mandag og kjøpe meg noen rammer. Virkelig bra tips.

Lenke til kommentar

Beklager dobbelpost, men jeg kom over dette 70x100cm Fotopapir tilbudet hos Aftenposten Foto.

Det ville jo vært ganske perfekt for meg egentlig. Da kan jeg selv laste opp bilder og bestemme hvilke plakater jeg får, og alle blir nøyaktig samme størrelse og passer rammene perfekt. Det som vil trekke ned her er jo en litt stiv pris og det at jeg ikke vet hvordan kvaliteten er på disse trykkene fra "Aftenposten". Er det noen som kan si noe om hva slags oppløsning en fil som skal bli til en 70x100cm plakat burde være?

De jeg kunne ha tenkt meg på veggen har jeg ikke funnet i høyere enn 2080x3000.

Lenke til kommentar
Har noen noen gode tips for å henge opp plakatene på en bra måte? Dobbeltsidig teip; hva slags? Har vært borti noen som ikke sitter, noen som "sverter" gjennom plakaten og noen som sitter så godt at malinga på veggen sitter fast på teipen.

Hva med "lærertyggis"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...