Gå til innhold

kan noen hjelpe meg med Dev - C++


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
hei

jeg har lasta ned dev-c++ og trenger hjelp til å lage GNU file i path. jeg har windows vista kan dere hjelpe meg

 

Hva er en "GNU file"?

 

Og hvorfor bruker du Dev-C++? du er klar over at Dev-C++ ikka har vært under utvikling på mange år?

Jeg anbefaler heller Visual C++, eller Code::Blocks dersom du ikke liker MS.

 

 

jeg er nybegynner og bli lære meg c++

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør Visual C++ bedre enn Dev C++? Bruker selv Dev C++, som gir meg alle funksjonene jeg trenger; kompilering og feilmelding om hva som er galt når noe er galt. Nå hører det med til historien at jeg er ny på C++, men av ren nysgjerrighet; hva er det som gjør Visual C++ bedre?

 

 

Nå er det først og fremst det at det ikke har vært noe bevegelse på Dev-C++ siden 2005.

 

Jeg er ikke så fryktelig kjent med Dev-C++ men jeg er veldig kjent med Visual C++ og mener selv at det er et utmerket verktøy.

Code::blocks er også meget bra etter min mening, og jeg bruker det på linux-laptopen min.

 

Begge disse programmene er gratis, og fortsatt under utvikling, så hvorfor ikke?

 

Visual C++ er også et bedre valg for Windows utvikling, fordi det er laget for å passe Windows miljøet med tanke på C++/CLI og enkel støtte for COM biblioteker.

 

Hvis du er ny innen C++ tror jeg kanskje det kan lønne seg å starte med et enkelt IDE, eller bare notepad og en compiler.

 

Hvis du har fått Dev-C++ til å fungere, er det kanskje like greit å holde seg til det til du får kontroll på C++

 

En enkel innføring for å bruke console og compiler (Digital Mars C++):

Last ned Digital Mars C/C++ Compiler og STLport fra denne siden.

 

- Pakk ut begge .zip filene til samme mappe.

- Rediger dm\bin\sc.ini, bytt ut INCLUDE= med dette:

INCLUDE="%@P%\..\stlport\stlport";"%@P%\..\include";"%@P%\..\mfc\include";%INCLUDE%

(Dette gjør at dmc finner STL)

- Lagre filen (sc.ini)

- Start notepad, skriv inn C++ kode, lagre den som .cpp på et sted der du finner den

- Start cmd.exe

- Bytt til mappen der .cpp filen ligger

 

- skriv [mappen der compileren ble lagt]\dm\bin\dmc [dinfil.cpp]

I mitt tilfelle ble dette:

D:
cd dev\dmc
dm\bin\dmc.exe main.cpp

test.cpp lå i D:\Dev\dmc\test.cpp

 

Programmet skal nå kompilere og være klar for bruk, skriv [dinfil] for å starte det, i mitt tilfelle 'test'.

 

For å hjelp om compileren skriver du

dmc 

[code]// Include STL iostream library
#include <iostream>

// Declare main entry point for this console application
int main()
{
// Write "Hello World!" to 
std::cout << "Hello world!";

// Clear input buffer
std::cin.clear();
// Retrieve a key press
std::cin.get();

// Return 0 to shell
return 0;
}

 

Det går fint an å lage .bat filer for å gjøre kompilering mer automatisk.

 

Jeg valgte DMC utelukkende fordi det er enkelt å installere.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...