Gjest member-63169 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg jobber på TTS i bergen som automatikkmekaniker og lurer på hvilken lønn jeg BURDE ha. Synest jeg har lit lite. De er jevlig gnitne på lønnen der. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 350 000,-til 380 000,- kr i året + ferielønn. Hva har du ? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg har jobbet med noen automatikkmekanikere, dem hadde timeslønn på 170kr. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg har 169 kr. ca 2 års erfaring. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det vil jeg si er relativt dårlig. Vet bare om en bedrift i mitt område som ligger på det nivået, og der har det vært stor missnøye i lange tider samt flere personer som har sluttet. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) samme her, dårlig bedrift. Hvor jobber/bor du egentlig? her er det få stillinger direkte som automatikkmekaniker, kun slike stillinger der det kan være aktuelt å ansette en, sammen med feks industrimekaniker. Endret 11. januar 2009 av member-63169 Lenke til kommentar
V_B Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg er utdannet som automatiker men jobber på land som elektriker så får høre litt. Bor i Kr.sand. Faktisk så er snitt lønnen i byen relativt bra nå. Regner med du bor litt uten for byene på en hjørnestens fabrikk ellns ? Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) De automatikkmekanikeren jeg kjenner til ligger på 160-180kr timen + vakttilegg.. Kommer litt ann på ansiniteten Endret 11. januar 2009 av kas_ Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Jeg er utdannet som automatiker men jobber på land som elektriker så får høre litt. Bor i Kr.sand. Faktisk så er snitt lønnen i byen relativt bra nå. Regner med du bor litt uten for byene på en hjørnestens fabrikk ellns ? Nei, bor faktisk 15 minutter fra bergen sentrum og jobben er ca en halvtime fra byen, når en går. Det er faktisk ett stort selskap, de er faktisk oppe i en milliard i omsetning... (2008) Endret 14. januar 2009 av member-63169 Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg er utdannet som automatiker men jobber på land som elektriker så får høre litt. Bor i Kr.sand. Faktisk så er snitt lønnen i byen relativt bra nå. Regner med du bor litt uten for byene på en hjørnestens fabrikk ellns ? så med automatiker utdanning og fagbrev som automatiker kan du jobbe som elektriker? Automatiker utdanningen er jo lengere (3 år på skolebenken) en elektriker utdanningen da. Men trudde du måtte ha gått spesifik utdanning samt lærlingtid som elektriker før og kunne jobbe som det. Fint om du kunne forklart litt mer angående akurat det. Foresten må jeg si lønnen er veldig dårlig. Er jeg bor er det mange med ca like lang tid i faget som trådstarter har og har ca 400-430.000 kr året. trudde ikke det skulle svinge så mye i lønninger fra nord til sør Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Vi har en automatiker på fagprøve hos oss, han runda nå med 100% lønn 500 000 i 2008 Men jeg syns det var litt lite, jeg tjener jo ikke så mye mindre med å jobbe i butikk (jobber jo da ikke hver dag så blir ikke så mye i lengden) Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg er utdannet som automatiker men jobber på land som elektriker så får høre litt. Bor i Kr.sand. Faktisk så er snitt lønnen i byen relativt bra nå. Regner med du bor litt uten for byene på en hjørnestens fabrikk ellns ? så med automatiker utdanning og fagbrev som automatiker kan du jobbe som elektriker? Automatiker utdanningen er jo lengere (3 år på skolebenken) en elektriker utdanningen da. Men trudde du måtte ha gått spesifik utdanning samt lærlingtid som elektriker før og kunne jobbe som det. Fint om du kunne forklart litt mer angående akurat det. Foresten må jeg si lønnen er veldig dårlig. Er jeg bor er det mange med ca like lang tid i faget som trådstarter har og har ca 400-430.000 kr året. trudde ikke det skulle svinge så mye i lønninger fra nord til sør Automatiker utdanningen varer like lang tid som elektriker utdanningen. Altså 4,5 år Lenke til kommentar
V_B Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jobber under tittelen hjelpearbeider, men går fint å jobbe som elektriker om man raskt blir vist hvordan jobbene skal utføres. Den totale utdannelse for elektro og automasjon tar like lang tid. Endret 27. januar 2009 av Rosemount Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg er utdannet som automatiker men jobber på land som elektriker så får høre litt. Bor i Kr.sand. Faktisk så er snitt lønnen i byen relativt bra nå. Regner med du bor litt uten for byene på en hjørnestens fabrikk ellns ? så med automatiker utdanning og fagbrev som automatiker kan du jobbe som elektriker? Automatiker utdanningen er jo lengere (3 år på skolebenken) en elektriker utdanningen da. Men trudde du måtte ha gått spesifik utdanning samt lærlingtid som elektriker før og kunne jobbe som det. Fint om du kunne forklart litt mer angående akurat det. Foresten må jeg si lønnen er veldig dårlig. Er jeg bor er det mange med ca like lang tid i faget som trådstarter har og har ca 400-430.000 kr året. trudde ikke det skulle svinge så mye i lønninger fra nord til sør Automatiker utdanningen varer like lang tid som elektriker utdanningen. Altså 4,5 år Automatiker er tre årig skole og 1 + 1/2 år lære tid mens elektriker er vell 2 årig skole og 2 + 1/2 år i lære. tilsammen 4,5 i begge sånn sett. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg er utdannet som automatiker men jobber på land som elektriker så får høre litt. Bor i Kr.sand. Faktisk så er snitt lønnen i byen relativt bra nå. Regner med du bor litt uten for byene på en hjørnestens fabrikk ellns ? så med automatiker utdanning og fagbrev som automatiker kan du jobbe som elektriker? Automatiker utdanningen er jo lengere (3 år på skolebenken) en elektriker utdanningen da. Men trudde du måtte ha gått spesifik utdanning samt lærlingtid som elektriker før og kunne jobbe som det. Fint om du kunne forklart litt mer angående akurat det. Foresten må jeg si lønnen er veldig dårlig. Er jeg bor er det mange med ca like lang tid i faget som trådstarter har og har ca 400-430.000 kr året. trudde ikke det skulle svinge så mye i lønninger fra nord til sør Automatiker utdanningen varer like lang tid som elektriker utdanningen. Altså 4,5 år Automatiker er tre årig skole og 1 + 1/2 år lære tid mens elektriker er vell 2 årig skole og 2 + 1/2 år i lære. tilsammen 4,5 i begge sånn sett. Klar over det. Skrev jo at de varte like lenge. Det var et svar til han som sa at automatiker utdanningen varte lengre. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg er utdannet som automatiker men jobber på land som elektriker så får høre litt. Bor i Kr.sand. Faktisk så er snitt lønnen i byen relativt bra nå. Regner med du bor litt uten for byene på en hjørnestens fabrikk ellns ? så med automatiker utdanning og fagbrev som automatiker kan du jobbe som elektriker? Automatiker utdanningen er jo lengere (3 år på skolebenken) en elektriker utdanningen da. Men trudde du måtte ha gått spesifik utdanning samt lærlingtid som elektriker før og kunne jobbe som det. Fint om du kunne forklart litt mer angående akurat det. Foresten må jeg si lønnen er veldig dårlig. Er jeg bor er det mange med ca like lang tid i faget som trådstarter har og har ca 400-430.000 kr året. trudde ikke det skulle svinge så mye i lønninger fra nord til sør Automatiker utdanningen varer like lang tid som elektriker utdanningen. Altså 4,5 år Automatiker er tre årig skole og 1 + 1/2 år lære tid mens elektriker er vell 2 årig skole og 2 + 1/2 år i lære. tilsammen 4,5 i begge sånn sett. Klar over det. Skrev jo at de varte like lenge. Det var et svar til han som sa at automatiker utdanningen varte lengre. Joa men går du elektrikker veien kan du jobbe ett år og få betalt for det istedet for og gå på skole et ekstra år Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Men automatiker får jo like mye lønn i løpet av 1,5 år som en elektriker i løpet av 2,5år. Elektriklærlingene starter på en lavere prosentsats. En automatikerlærling tjener en fagarabeiders årslønn på 1,5år mens en elektrikerlærling tjener en årslønn på 2,5år. Så sånn sett tjener både automatikerne og elektrikerne like mye. Lønnen kan jo variere fra bedrift til bedrift og mellom yrkene men du skjønner va jo mener ? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Men automatiker får jo like mye lønn i løpet av 1,5 år som en elektriker i løpet av 2,5år. Elektriklærlingene starter på en lavere prosentsats. En automatikerlærling tjener en fagarabeiders årslønn på 1,5år mens en elektrikerlærling tjener en årslønn på 2,5år. Så sånn sett tjener både automatikerne og elektrikerne like mye. Lønnen kan jo variere fra bedrift til bedrift og mellom yrkene men du skjønner va jo mener ? Greit jeg gir opp .. skjønner pointe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå