Quasir Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Jeg lurer på om det går an å utdanne seg innen rettsantropologi i Norge eller om du må til utlandet for dette.. Jeg går pr.i dag i 10.klasse og synes antropologi virker veldig spennende (og nei jeg er ikke en av NCIS, CSI osv. fanfolkene, hvis dere har tenk å kommentere slikt, så la være ), defor lurer jeg på hva man må ta på videregående for å komme inn og hva som anbefales etc. På forhand takk! Endret 8. januar 2009 av Quasir Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Om du er interessert i antropologi, bør du nok gå Allmennfag. På andre og tredje året her, kan du velde noen fordypningsfag som har med antropologi å gjøre. Hvordan du spesialiserer deg mer inn på Rettsmedisin-rettsantropologi vet jeg ikke, men er nok allmenn i første omgang:) Lenke til kommentar
Nefargarap Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg tror politiet etterforsker svært få skjeletter i løpet av et år. Hvis du skal arbeide i Norge må du nok fokusere bredere, på rettsmedisin. Jeg vet ikke hvordan det er på de ulike universitetene, men på medisinstudiet i Oslo berøres temaet bare _såvidt_. Således antar jeg du må til utlandet for å delta i et ordentlig undervisningsprogram. Foruten medisin, er kjemi, biologi og ulike ingeniørutdanninger relevante for de som ønsker å arbeide med kriminalteknikk. (Og selvfølgelig; Politihøyskolen). Såleis: Sats på realfag på videregående. Forøvrig: Rettsantropologi er et tvetydig begrep. Benyttes også av de som forsker på juridiske ordninger i ulike kulturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå