Dumrian Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Først vil jeg si at jeg er usikker på å kalle filmene episke, så om det er ganske feil, så si ifra Hei, jeg er på utkikk etter filmer som er lignende: Gangs of new York Gladiatoren The Departed Braveheart American Gangster Gudfaren filmene Det jeg syns disse har til felles er at handlingen dreier seg over lengre tid, de er ofte relativt lange (2 timer +) og de inneholder gode og kjente skuespillere. Kan dere anbefale fler filmer som kan passe inn i den listen? Har sikkert flere filmer som jeg har glemt å nevne her som jeg allerede har sett, men bare kom med forslag, jeg blir veldig takknemmlig om dere kan hjelpe meg Endret 7. januar 2009 av Tufte Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Filmer som strekker seg over lengre tid og som er 2 timer + kan være bl. a There Will Be Blood (strekker seg fra slutten av 1800-tallet til 1920-tallet) Once Upon A Time In America (1910-tallet til 1968) Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Filmer som strekker seg over lengre tid og som er 2 timer + kan være bl. a There Will Be Blood (strekker seg fra slutten av 1800-tallet til 1920-tallet) Once Upon A Time In America (1910-tallet til 1968) Takk for forslagene, har allerede sett There will be blood, men Once Upon A Time In America så interessant ut, vil sjekke den ut Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Prøv å endre emnetittelen. Eneste grunnen til at jeg trykka på tråden var for å se hva som skjulte seg bak den kryptiske tittelen. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Prøv å endre emnetittelen. Eneste grunnen til at jeg trykka på tråden var for å se hva som skjulte seg bak den kryptiske tittelen. Great success! ... neida. Det var det eneste jeg kom på som mer eller mindre beskrev det jeg var ute etter. Skal se om jeg kommer på noe bedre, om du har forslag, så feel free til å sende meg PM med noe bedre. Er altfor trøtt til å komme på noe akkurat nå. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford, en vakker film Once Upon a Time in the West, om du liker western Lawrence of Arabia, 4 timer spilletid så her får du noe å gjøre en søndagskveld Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Anbefaler deg å ta en titt her Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ser du begge filmene samtidig er Kill Bill ganske epic Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Noe av det første jeg tenker når jeg hører episk film, er vel Ringenes Herre. Den trilogien oppfyller hvertfall alle kravene i førstepost. Endret 9. januar 2009 av Nevnarion Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Noe av det første jeg tenker når jeg hører episk film, er vel Ringenes Herre. Den trilogien oppfyller hvertfall alle kravene i førstepost. Har alle 3, og er helt enig, de er virkelig episke og oppfyller absolutt kravene nevnt i førstepost. The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford, en vakker filmOnce Upon a Time in the West, om du liker western Lawrence of Arabia, 4 timer spilletid så her får du noe å gjøre en søndagskveld Har sett The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford, og er helt enig med deg i at det er en vakker film! Once upon a time in the west pg Lawrence of Arabia hørtes interessante ut, spesielt Lawrence of Arabia. Skal besøke den lokale filmsjappa og høre om de har de. Anbefaler deg å ta en titt her Takk, har sett på den tidligere, men liker heller å få filmer anbefalt til meg. Spesielt da folk på forumet her har en god del peiling og har sett en del filmer, så er jeg ganske sikker på at filmene dere anbefaler har god kvalitet! Ser du begge filmene samtidig er Kill Bill ganske epic Sant! Har 1ern, skal gå til innkjøp av den andre filmen snarest. De er jo filmer som er verdig enhver filmsamling. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Directors cuten av Kingdom of Heaven er en flott, episk opplevelse. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Den strekker seg vel ikke over spesielt lang tid, men den er virkelig episk: Apocalypse Now. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg vil vel kalle denne filmen for episk; Legends of the Fall Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Sjekk ut Spartacus. Den er både episk og lang. Endret 11. januar 2009 av fargoth Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Sjekk ut Spartacus. Den er både episk og lang. Spartacus er fantastisk. Må også nevne Ben-Hur! Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Takk, takk. Vil sjekke ut alle. Desverre gikk PCen min til helvete, så endel filmer forsvant (hadde fått tak i Once Upon a Time in the West og Lawrence of Arabia), så PCen jeg sitter på har ikke plass til to filmer til, desverre. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 hørte jeg ulovlig download? *host* Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 hørte jeg ulovlig download? *host* Tolk det som du vil, jeg har ikke nevnt det iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå