Gå til innhold

vsftpd - virtuelle brukere med felles /data og egen /upload. Hvordan?

Anbefalte innlegg

oki, finnes det en grei måte å få til følgende med vsftpd?

Jeg har satt opp vsftpd med endel virtuelle brukere. Jeg ønsker at alle brukerne skal ha tilgang til /data og til /bruker_upload Alle skal ha lesetilgang til /data og hver bruker skal ha lese og skrivetilgang til /bruker_upload men ikke til hverandres, bare sin egen. (helst skulle de andre heller ikke sett at noen andre hadde upload)

Jeg har sett på muligheten til å ha egne config filer for hver bruker, men da blir de låst til sin egen mappe og ser ikke /data. Symlink funker heller ikke fordi den peker ut av fengselet.

Slik systemet er nå funker virtuelle brukere via pam og egen brukerdatabase, og enten tilgang til /data eller /bruker_upload. Får jeg til det ene får jeg ikke til det andre :/

Grunnen til at jeg bruker virtuelle brukere er at jeg ikke vil gi shell osv tilgang.

Jeg bruker foresten Debian Lenny. /data og /bruker_upload ligger på forskjellige partisjoner så om jeg må mounte de på forskjellige steder så er det ikke noe problem.

Er det noen helt andre måter å oppnå resultatet jeg ønsker så tar jeg imot det også :)

EDIT: Btw, hvis det er info dere trenger for å svare og jeg ikke har tatt med så spør om det :)

Endret av noob11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...