Gå til innhold

Har lyst til å bli noe med PC


endtrax

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 15 år og skal snart søke om vidregående skole, men er litt usikker...

Har lyst å jobbe med PC, noe jeg liker veldig godt :)

 

Men hva jeg skal bli innenfor PC vet jeg ikke...

Derfor lurer jeg på om noen har noen tips om hvordan som er gøy og god lønn osv..

Vis gjerne hvor jeg må gå på VG1, VG2 og VG3 for å bli det :)

 

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva som er gøy kommer helt an på hva du synes, men alle jobber blir kjedelige etterhvert.

 

du burde tenke litt over hva du vil med PC, men vet det er vanskelig, jeg sleit med akkurat det samme.

tipset til espennyh er ikke så dumt hvis du ikke har peiling

 

edit: lønn varierer etter hva du velger, men lønna i IT-bransjen er ofte noe oppskrytt, mange tror alt er godt betalt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Dette gjorde jeg, og vil anbefale det. (hvis du liker å drifte)

Ta IKT-driftfag på videregående, to år som IKT lærling på en skole, da kommer du borti veldig mye forskjellig (server og nettverks drift, support til ansatte og pc service). Så ett år med allmenn påbygging.

Deretter tar du en høyskoleutdanning.

 

Hvorfor?

Fordi da får du praktisk grunnlag før du får all teori. Dette hjalp meg veldig og jeg forsto mye mer når jeg gikk på høyskolen (enn andre i klassen).

Du får også fagbrev, og mer erfaring som hjelper når du skal søke jobb senere.

 

Du bruker to år ekstra, men det er verdt det. Det kan jo også hende at du blir tilbydd jobb etter lærlinger tiden.

Endret av oleschmi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå er jeg litt usikker på hva du vil utdanne deg som innen data. om du vil designe, programmere eller hva. uansett går jeg på høgskolen i gjøvik, mediedesign linja og er veldig veldig fornøyd. på gjøvik har de omtrent alt som kryper og går innen data og medie fag. programmerings linje, informasjonssikkerhet, medieteknikk, medieproduksjon osv. sjekk det ut hvis du er interessert og vil lese litt mer:

hig.no :)

 

dette er iallefall et lite tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...