tibbs Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Får bare 1400x1050 75Hz. Jeg skal ha oppløsning 1680x1050 60Hz til min 22" skjerm. Hvordan går jeg fram får å få det? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 har ikke noe svar men et søk i google viser at du ikke er aleine hvertfall:) Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Har du gpu frå nvidia? Prøv i tilfelle å bruk deira kontrollpanel til å setje res. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvilket grafikkort har du? drivere? Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Skjermkortet er Sapphire Radeon 4850. Det fungerte i Ubuntu 8.10, men der var det umulig å få Skype til å fungere, derfor la jeg inn ver. 8.04. Kan ikke finne Linux-drivere til dette kortet. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Finner ikke drivere til 4850? "Hardware Drivers" eller fra ati.com Jeg har samme kort og fungerer flott i både 8.10 og 8.04, jeg har 1680x1050 på 20". Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Fant en driverfil på ATI sine sider, men når jeg dobbelklikker på den for å installere den får jeg denne meldingen: Kunne ikke åpne «ati-driver-installer-8-12-x86.x86_64.run» Type arkiv ikke støttet. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Hei! Bruk Envy for driver installasjoner. http://www.albertomilone.com/nvidia_scripts1.html Fungerer ypperlig EDIT: Kjør dette i terminal: sudo apt-get install envyng-core så sudo envyng -t Å følg instruksene :O Endret 8. januar 2009 av Cell_v14 Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Prøvde disse envyng-greiene men det gikk ikke. Fikk denne meldingen: EnvyNG - Version 1.1.1 Ubuntu Hardy 32bit EnvyNG ERROR: Envy does not recognise your card as compatible with any version of the driver.this might happen because either your card is not supported by the driver or Envy's hardwaredetection failed. You can try the manual installation at your risk. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Prøvde disse envyng-greiene men det gikk ikke. Fikk denne meldingen: EnvyNG - Version 1.1.1 Ubuntu Hardy 32bit EnvyNG ERROR: Envy does not recognise your card as compatible with any version of the driver.this might happen because either your card is not supported by the driver or Envy's hardwaredetection failed. You can try the manual installation at your risk. Å der vet jeg ikke mer.. Prøve manuelt som envy sier? Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Tok sjansen og prøvde manuelt, og der kom den gitt : Endret 8. januar 2009 av tibbs Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Fant en driverfil på ATI sine sider, men når jeg dobbelklikker på den for å installere den får jeg denne meldingen: Kunne ikke åpne «ati-driver-installer-8-12-x86.x86_64.run» Type arkiv ikke støttet. Når ble kjørbare filer arkiv? Høgerklikk og gjør kjørbar og kopier og lim filnavne inn i terminalen og ting vil skje. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Greitt for dem som kan det, men for andre kan Linux til tider virke som et sammensurium av kryptiske kommandoer og uforståelige sammenhenger. Men takker for tipset. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Tror du kan dobbeltklikke på fila etter å ha gjort den kjørbar i GNOME/Nautilus. Folk flest har ikke peiling på noen ting innen data, fordi de er vant med et operativsystem som nærmest oppfordrer uvitenhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå