Gå til innhold

Koble flere routere sammen

Anbefalte innlegg

Hjelper en kammerat sette opp nytt hjemmenettverk, men alt går ikke som planlagt.

Han har 2 Linksys wrt54gl routere som er koblet sammen via WDS. Tidligere var den et modem fra nextgentel tilkoblet wan inngang på router1, og begge routere var på nett.

Nå har han byttet intrnettleverandør til start.no, og dermed fått nytt modem/router, en Thomson TG585 v7 router. Denne kan ikke settes i bridgemode, men støtter WDS. Ettersom det er store avstander, og flere etasjer mellom de 2 linksys routerene ønsker jeg å få WDS til å fungere dem 3 imellom. Har forsøkt det meste uten å lykkes.

Til slutt dro jeg en kabel mellom thomson og linksys router1 (Lan til Lan). Da fikk jeg internett tilgang på router1. Men trenger fremdeles å få nettet på router2 til å fungere.

Det merkelige er at WDS mellom router1 og router 2 fremdeles fungerer. Router2 = ip 192.168.x.3 , router2 har ip 192.168.x.2 og thomson har ip 192.168.x.1.

Jeg kan sitte tilkoblet router2 og komme inn på thomson sin webinterface, men den får av en eller annen grunn ikke internett tilgang!! HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...