elgsuppe Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hei! Jeg har et problem med mitt snart ett år gamle 40D: En god del av eksponeringene blir så godt som helt sorte. Dvs, på noen ser jeg en tynn stripe øverst der jeg kan gjenkjenne motivet. Jeg har prøvd ulike lukkertider, med og uten blitz, med ulike objektiver osv. men dette skjer uansett. Litt tilfeldig akkurat NÅR, men det skjer så ofte at kameraet helt klart er blitt ubrukelig. Kanskje på så mye som en tredjedel av eksponeringene. Er det noen som har forslag på hva som er feil? Jeg må sikkert sende det til reparasjon, men det hadde vært greit å vite hva som kan være galt når jeg kontakter verkstedet. Evt. om noen har andre gode forslag til hva jeg kan gjøre? På forhånd takk for svar. Vedlegg: eksempelbilde (en kan såvidt skimte noe øverst). Exif skal være intakt. Edit: jeg ser at jeg klarte å legge posten i feil kategori..kan den flyttes? Endret 7. januar 2009 av elgsuppe Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Prøv å høre i speilrefleksforumet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Prøv å høre i speilrefleksforumet. En rapport på tråden vil få en moderator til å flytte den - det er like greit. Det er jo her helt klart at kamera er defekt. Og da er det bare å levere det inn til service. Tom Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Beklager sen reaksjon, men flyttes til riktig kategori nå Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det kan være lukkeren, eller et eller annet annet. Uansett send det inn med en beskrivelse av feilen, så er det opp til reparatøren å finne ut hva det er og hvordan det skal repareres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå