Gå til innhold

Musikk: One Man Army and Me

Anbefalte innlegg

Hei forumfolk og troll!

Da har det seg sånn at jeg on kamerat har tullet litt rundt og lagd en sang.

Det har blitt tatt på en enkel opptaker men lyd kvalitet etc vil blir forbedret når vi får tid.

Dette er også første utkast :)

http://www11.nrk.no/urort/onemanarmy/default.aspx

teksten er litt "tullette" og stammer fra norges herlige nye lov om nattspising! Veldig på kanten.

Edit:

Som det står på urørt, er jeg vokal og Øyvind gitarist.

Ønsker konstruktiv kritikk og tilbakemeldinger hvis dere har tid :-)

Hilsen Even og Øyvind.

Endret av EvenEleven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først litt kritikk...

Vokalisten er litt feig... altså han må tørre litt mer. Stemmen er forsåvidt bra den, men den...hmm.. slipper ikke helt til. Når det gjelder gitaren, så i det minste stem gitaren. Jeg synes den høres en anelse ustemt og sur ut... selv når enkel opptaker tatt i betrakning... Nylonstrenger? Prøv med stålstrengsgitar.

Låta er litt for lang synes jeg. Dersom dere gjør noe mer ut av den... gitarsolo, litt bass og litt mer arrangement, så så er lengden kjempegrei, men slik den ble spilt, så ble det litt monotont.

Når det så er sagt...så...

Synes jeg egentlig låta er veldig bra. Litt bedre innspillingsutstyr og litt mer instrument til å bygge opp låta så har dere en knall låt. Jeg tror nok kanskje at det er lettere å få fram vokalisten også med litt bedre utstyr. Jeg fikk ikke så mye med meg teksten på grunn av at stemmen forsvant for mye, så jeg skal la tvilen komme dere til gode på den...

Lenke til kommentar

Takk for en veldig godt utfyllet post, akkuratt det vi er ute etter.

Ja dette var første innspilling. Førstkommende søndag skal vi spille in gitar og vokal avskjildt så vi kan justere selv.

Vi har også en gitar måd stålstrenger. så vi kan ta opp med den og for å sjekke hva som blir best etc. :)

glemte noe.

Vi har en veldig flink trommis som er en bekjent vi skal høre med. Han kan sikekrt sette opp noe fett.

Endret av EvenEleven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...