Seven1979 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hei Trenger noen siste innspill før jeg bestemmer meg for oppsett. Ha i bakhodet at jeg satser på å ha denne maskinen i flere år fremover uten å endre på stort. Valgene mine er som følger: E8400 og ATI 4870x2 eller Q9550 og ATI 4870 Satser på ASUS P5Q PRO hovedkort. Fungerer det greit med evnt crossfire oppsett i fremtiden om jeg velger oppsettet med "dårligst" skjermkort??? Slenger samtidig inn spørsmål om det er noen vits med 8gb ram?? Tusen takk for alle tips Endret 7. januar 2009 av BMW Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Skal du redigere video er det lurt med 8gb ram Med tanke på at spillene er begynt å støtte quad-core (GTA IV og Crysis) så ville jeg valgt quad. Har lest (husker ikke hvor, gidder ikke lete, du får bare stole på meg.) GTA IV yter faktisk bedre med Q9550+4870 en 8400+4870x2. GTA IV er et veldig cpuavhengig spill. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Om en skal være litt praktisk vil det være mye enklere å oppdatere med et vesentlig kraftigere skjermkort enn en vesentlig kraftigere prosessor. Ny Intel Sokkel nå, PCI-E 2.0 bør holde lengre. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Godt poeng! Hvilken annen hardware har du? Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Virker som jeg rett og slett bør gå for Q9550 prosessor. Men er det noen vits med 8 gb ram??? Har lest noe at P45 chipsettet kjører ned PCIex16 porten til x8 når begge to benyttes. stemmer det?? Vil det bety noe?? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Om du ikke skal redigere video trenger du ikke 8gb ram. Ja det med P45 stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå