Gå til innhold

Finnes en slik tlf: raskt kamera for "mørke" bilder, wlan, passe stor skjerm, rask og god på sms?

dTd

Anbefalte innlegg

Jess da lurer jeg på å bytte ut dritt tlf min, en stakkars samsung g600...

Og som emnetittelen sier så lurer jeg på om det faktisk finnes en tlf slik jeg vil ha?

nemmelig en tlf som har et raskt kamerat og ekte blits til å ta greie og skarpe fyllebider i mørke omgivelser, altså i et rom/hus med dempet belysning. Samtidig vil jeg gjerne ha wlan, en passe stor skjerm og en overall rask tlf som i tilleg er god på sms...

Funksjoner:

-Kalender: Ja- en enkel holder.

-GPRS: care

-EDGE: care

-Email klient:care

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: egentlig det samme, trives dog ok med skyvetelefon...

-Vekt/størrelse: sånn at den har plass i jeansen;P bruker ikke slim fit jeans, så er passe store lommer...

-"Støt/sprut/støv-sikker": care

Skjerm:

Farge

-Størrelse på skjerm. Ikke mindre enn den jeg har nå, 2,2"

-Touchscreen: egentlig samme, men tror det er enklere med vanlig til sms?

Pris:

4000 kr, helst billigst mulig, men kan også tøye grensen par 100 lapper...

Med abonnementsbinding: har vel djuce zero... men det gir uansett ikke mye avslag på tlf så blir vel så å si samme pris som uten...

Diverse:

-Merke: Egentlig det samme, men samsungen jeg har hatt nå er helt bedrøvelig på sms, ordboka klarer ikke huske mine ord en gang! mulig de har oppgradert den i senere tlf da...

-Kamera: Ja, som nevnt over, et bra og raskt med blits!

-Videokamera: care, men kjekt å ha!

-Symbian: care

-Infrarød port:care

-Blåtann (Bluetooth):Ja

-Internminne: hmm, usikker på hva som er "standard" for tiden jeg? 50mb?

-Minnekort?: Ja... jo større jo bedre, men må vel kjøpe til ekstra uansett...

-MP3: Ja, har egentlig mp3 spiller, men den bruker jeg i bilen, så en allround mp3 spiller er kjekt, også veldig kjekt med 3,5mm jack, eventuelt medfølgende overgang!

-Radio:care

-UMTS: ?

-Triband: care

-wLAN: Ja.

- Mulighet for GPS: care

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Ja

-Batterilevetid: Viktig at den holder minst 2 dager, se under for bruksområdet

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Hverdagene blir det fra 0-10 sms, og et par min med ringing, kanskje mp3 og wlan dersom jeg er utenfor bilen eller ikke hos noen. I helga blir det ofte en del flere meldinger og kanskje en time eller 2 med ringing, samt en del bilder, så er viktig at tlf har nok batteri til å holde ut hvertfal lørdag kvelden og utover søndagen til jeg er hjemme :p

Ja det oppsumerer vel det meste. Har sett litt den sony ericsson tlf med 8mp kamera vil den duge til dette? den ligger jo på rundt 4k også?

vidre har jeg egentlig ikke funnet andre tlf som klarer disse kriteriene, men ikke fulgt med alt for mye i det siste heller, vi har jo alltids n82, men den begynner å bli litt gammel nå vel, i tilleg til at både søsteren min og flere kammerater har den, så har lyst på noe annet egentlig :p

Edit: Glemte å legge til at jeg gjerne kan vente en eller to mnd dersom det er noe nytt rett rundt hjørnet! :)

Endret av dTd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
care

Takk for et meget godt tips!...

N82, har blitz så er veldig god til å ta bilder i mørket, ellers så er den god nok for resten av kravene dine :) .

Takk for infoen, allerede klar over n82 og lurer på om det ikke er andre telefoner som er minst like bra:P

fordi, som nevnt tidligere, så har flere jeg kjenner denne, og derfor begynner den å bli litt "kjedelig" :p hehe...

Lenke til kommentar

Bestilte Sony Ericsson C905 fra CDON.com i går, virker som en veldig bra telefon! I butikk koster den hele 5999,- (!), mens på CDON koster den bare 4179 kr + bare 29 kr i frakt. I disse dager får du -11% på den, orginalprisen på CDON er egentlig 4699, så gjelder å slå til fort. Fra CDON får du mobilen med norsk språk osv, men brukerhåndboken er bare på svensk/finsk. Jeg lastet derfor ned norsk her.

Lenke til kommentar

hmm, ja det er greit å finne ut av :p

men så lenge det er på lik linje med g600 er jeg fornøyd

edit: tittet på testen av g600 og c905 hos amobil og fant dette:

C905: Taletid: 9 timer, 380 timer hviletid, 24 timer spilletid musikk

G600: Taletid: 3,5 timer. Hviletid: 300 timer

det er vel mest sannsynlig bare tall som er oppgitt fra produsenten, men de pleier vel å stemme nogelunde, og SE tlf skal fortsatt ha en del bedre batteri en min G600 så tror jeg greier meg :)

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Har tittet litt mer på utvalget og fant også LG KC910 Renoir, ser ut som denne også møter kravene mine, eller har jeg oversett noe?

driver å leser om denne på gmsarena og phonearena atm... leste testen på amobil og tilbakemelingene på forumet, virker som om de aller fleste brukerene som har testet tlf er mer fornøyd med den enn amobil...

billigere er den også enn c905 og virker som om kameraet er noe bedre, samt at skjermen er større noe som gir flere multimedia muligheter...

men ser det følger med sånn pekepinne, er den nødvendig for tlf? eller klarer man seg fint uten?

Lenke til kommentar
Har tittet litt mer på utvalget og fant også LG KC910 Renoir, ser ut som denne også møter kravene mine, eller har jeg oversett noe?

driver å leser om denne på gmsarena og phonearena atm... leste testen på amobil og tilbakemelingene på forumet, virker som om de aller fleste brukerene som har testet tlf er mer fornøyd med den enn amobil...

billigere er den også enn c905 og virker som om kameraet er noe bedre, samt at skjermen er større noe som gir flere multimedia muligheter...

men ser det følger med sånn pekepinne, er den nødvendig for tlf? eller klarer man seg fint uten?

Ja,

Telefonen er bedre enn testen gir inntrykk av.. Men, som med alle mobiltelefoner er det nødvendigvis ikke antall mpixler som gir det beste bildet.. Videofunksjonen er forøvrig antakeligvis den beste på markedet. Min erfaring er at dette er en helt OK telefon til vanlig bruk. Så lenge du får en som har oppdatert software og slipper T9-bugsen som er på de første telefonene, fungerer det meget bra å skrive SMS.

Eneste ankepunktet mitt er at LG leverer en PS-suite som er ganske dårlig (hvertfall i forhold til nokia og SE). Men har du ikke bruk for dette, er Renoiren et ypperlig valg :)

Lenke til kommentar

nei ofc er det ikke bare antall megapixler som gjelder, men jeg fikk intrykk at den tar minst like bra om ikke bedre bilder på noen punkter i forhold til c905 i gsmarena testen...

Har forøvrig lest om T9 bugen og det skal vel ikke være kjempe problem å fikse... pc-suite blir nok lite brukt, kommer nok bare til å bruke den som "ekstern enhet/hd whatever" fra minnekortet...

Men takker for svaret, og håper på et par inspill til, bla angående pekepennen/stylus

Lenke til kommentar

Mener det var at dersom du starter en mld eller om det var en setning med stor bokstav, vill ikke ordlista registrere den og ikke bruke den første bokstaven når den skal foreslå ord... elns, skal i hvertfal være enkelt å fikse ved hjelp av sw oppdatering ;)

Edit: Var innom elkjøp i dag og testet tlf i 5 min... Syns skjermen fungerte flott, tlf var ikke spesielt treg, og jeg klarte faktisk å skrive en hel setning på qwerty tastaturet uten en feil :p

eneste som var kjipt er at den kosta 4500 i butikken og 3800 på nettet, ellers så hadde jeg hatt den nå :p

bestiller i hvertfall denne nå :D

Endret av dTd
Lenke til kommentar
nei ofc er det ikke bare antall megapixler som gjelder, men jeg fikk intrykk at den tar minst like bra om ikke bedre bilder på noen punkter i forhold til c905 i gsmarena testen...

Har forøvrig lest om T9 bugen og det skal vel ikke være kjempe problem å fikse... pc-suite blir nok lite brukt, kommer nok bare til å bruke den som "ekstern enhet/hd whatever" fra minnekortet...

Men takker for svaret, og håper på et par inspill til, bla angående pekepennen/stylus

Pekepennen kommer med en liten "veske" som kan hektes på telefonen. Men generelt sett er oppsettet på telefonen så godt at du ikke trenger denne pennen overhodet. Måtte evt være ved surfing på nettsider, men hvis du ikke har hender som en albansk trailersjåfør, så går det helt fint å ikke bruke den.

Ikke at den er nødvendig, men jeg savner en sånn løsning som Nokia 5800 kommer med, at pennen er integrert i et spor i telefonen. Er ganske irriterende å ha den dinglende i en liten "veske"..

Men, jeg tror LG har et bedre skjermoppsett enn nokia, så det er laget med tanke på at du ikke skal behøve denne pennen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...